Model S ще тества нов задвижващ агрегат
След дебюта на Porsche Taycan, Илон Мъск обяви използването на нова технология, която обещава да направи автономните коли още по-добри. Собственикът на марката редица пъти изтъкваше, как автомобилите могат да постигнат още по-добра скорост, въпреки резултатите, които показват в момента. Новият силов двигател е наречен „Plaid“.
По време на напредналите тестове за научноизследователска и развойна дейност на мотора на Model S – Plaid и прототипа на шасито, направиха своя дебют на пистата Laguna Seca, където постигнаха впечатляващия резултат от 1 минута и 36 секунди. Това е секунда по-бързо от рекорда за седан с четири врати до този момент.
Задвижващият агрегат използва три електродвигателя вместо два. Той ще се предлага в Model S, Model X и второто поколение на Roadster. Няма да бъде наличен обаче за Model 3 или Model Y. Това ще увеличи цената на настоящите предложения, но все пак ще остане по-ниска от тази на конкурентите. За сравнение – новият Porsche Taycan Turbo започва с цена от $ 150 000.
Оказва се, че резултатите от пробега са със секунда по-добри от тези на Laguna Seca. Но тук нещата стават спорни, след като служители обявиха записите за неофициални. Това е стандартен подход, но въпреки изявлението, Мъск продължи да твърди, че Tesla е поставила нов рекорд за най-бързата кола с 4 врати.
За да бъдем точни, обиколката на Model S не е близо до най-бързата обиколка на изпитателната писта. Това беше официално зададено от Helio Castroneves през 2000 година в Champ Car. Състезателните коли съществуваха за кратко, след като Indy Racing League се откъсна от IndyCar. Тогава Castroneves постигна време на обиколка от 1 минута 7 секунди. Неофициалният рекорд, 1 минута 5 секунди, беше поставен през 2012 година в автомобил на Ferrari от F1.
Тесла тества Model S на друга известна състезателна писта: германския Нюрбургринг. Мъск обяви, че компанията е предприела стъпката в отговор на новината, че Taycan Turbo на Porsche е поставил рекорда за четири вратен електрически спортен автомобил. Пробегът на Model S на Nürburgring ще бъде най-близко до същинска конкуренция между двата автомобила. Мнозина фенове на автомобилите очакваха това през четирите години, в които Porsche разработва модела. Taycan не е толкова бърз, колкото най-добрият модел S на Tesla. Също така цената му стартира от $ 150 900, което може да се каже, че е учудващо само по себе си.
Tesla планира да прегледа и настрои Model S за безопасност, преди да излезе по пътищата.