
Напоследък OnePlus си навличат гнева на редица потребители с невъзможността си да предоставят адекватна поддръжка. Още повече, след излизането на OnePlus 5, се появиха данни за манипулирани benchmark тестове, грешно монтирани дисплеи и проблеми при набиране на 911.
Сега на хоризонта се появява нов проблем — според информация от блогъра Крис Муур (Chris Moore), смартфоните OnePlus събират потребителска информация и я изпращат към домейна open.oneplus.net без знанието и разрешението на потребителите.
Според доклада, домейнът препраща данните към Amazon AWS сървър. Това Moore е открил случайно при своя смартфон.
Android Authority са се допитали до OnePlus защо правят това без изрично съгласие на потребителите, вместо да ги попитат да се включат в подобна услуга. Ето и отговора:
„Ние сигурно изпращаме аналитични данни през два различни потока чрез HTTPS, на сървър на Amazon. Първият поток е анализът за потреблението, който събираме, за да можем по-точно да настроим софтуера според поведението на потребителите. Това изпращане на активността може да бъде изключено като отворите Settings > Advanced > Join user experience program. Вторият поток е информация за устройството, която събираме, за да осигурим по-добра поддръжка след продажба.“
Поведението на компанията е притеснително, защото тук става въпрос за данни от типа IMEI на телефона, сериен номер, мобилен номер, MAC адрес, име на мобилната мрежа, както и данни за Wi-Fi мрежата, към която е свързано устройството. Колкото до потребителската информация, тук става въпрос за инициирани рестартирания, зареждания, кога са работели екрана и определени приложения.
Очакваме развитие на случая, за да разберем повече.