Компанията Lenovo създава специални машини както Ducati, които произвеждат едни от най-добрите мотори в света. Колаборациите между брандовете не са нищо ново, но смислените сътрудничества радват феновете и оставят следа. Всичко започва със споделена цел или ценност, но там, където свършва, често се крие истинска магия.

 

Креативността, страстта и технологиите са в сърцето на всичко, което правят Lenovo и Ducati. Преди две години Lenovo представи по-умните си технологии на състезателната писта, като стана главният технологичен партньор на Ducati.

 

В Ducati Corse казват: „Колкото по-бърза е изчислителната мощност, толкова по-бързи са моторите”. Ducati премина през собствена трансформация. Компютърните технологии и изкуственият интелект променят моторните спортове по безпрецедентен начин.

 

Брандингът на Lenovo може да се види на състезателните мотори на Ducati и на униформите на състезателите на  MotoGP™. А сега, за първи път на CES® 2020, най-голямото изложение на потребителска електроника в света, феновете ще могат да видят брандинга на Ducati на специалната серия тънък и лек лаптоп – Lenovo Ducati 5.

 

Любов от първо каране

Споделената любов към клиентите вдъхнови следващата ни цел в разработката на продукти за това успешно партньорство между Lenovo и Ducati, изградено около емоционалната връзка между двата бранда. За този лаптоп вложихме страстта си към дизайна на Ducati, вземайки предвид всички детайли, за да дадем на феновете устройство, което да обичат също колкото мотора си.

 

С емблематичните ленти, цветна кутия и калъф за носене с емблемата на Ducati, този лаптоп е единствен по рода си в целия свят.

 

За да разберем повече за сътрудничеството, поговорихме с вицепрезидента на Групата за интелигентни устройства на Lenovo Брайън Леонард, който ни разказа за някои от детайлите в дизайна, които той и Ducati харесват най-много.

 

Брайън Леонард: За мен беше чест да създадем нещо заедно, нещо ново, което хората нямат търпения да вземат в ръце. Още отсега хората ме питат дали мога да им запазя една бройка. Голяма доза от дълбоката емоционална връзка на клиентите с новия Lenovo Ducati 5 е целенасочена.

 

 

Разкажете ни за работата с екипа на Ducati в създаването на дизайн, достоен за подиума?

 

Брайън Леонард: От самото начало искаме да сме дръзки. Имах късмет, че бях посещавал няколко пъти завода на Ducati в Болоня, Италия, който всеки ден е пълен с любители на моторите – от посетителите на музея, които разглеждат спортните експонати, до служителите в магазина за сувенири и всички работници в завода.

 

Малкият паркинг беше пълен с всички мотори на Ducati – Scrambler, Monster, Panigale. Първоначално мислех, че ги продават и са ги подготвили за доставка, но ми казаха, че са собственост на служителите им, много от които видях да работят в завода. Можеш реално да видиш колко обичат това, което правят. Качеството и грижата се влагат във всеки продукт – един човек работи по отделна част, за да се стигне до крайния продукт, който е наистина ръчно изработен и автентично италиански.

 

Когато правят един мотор, те го правят за един клиент, а те наистина обичат клиентите си. Нищо чудно че толкова много си тръгват от шоурума на Ducati с каталог под мишница; щом видиш стилните и изтънчени линии на някои от тези мотори, си зарибен завинаги.

 

Бихте ли сравнили творческия процес на Lenovo с този на Ducati. Какво трябваше да разберем правилно ?

 

Брайън Леонард: Накратко, всичко. Харесва ми способността им да създават по-дълбока емоционална връзка между техните клиенти и техните продукти. Именно това искаме да правим в Lenovo.

 

Балансираният дизайн е част от марката на Ducati и уважението към наследството им е един от двигателите, които ни накараха да създадем един изтънчен продукт. Всеки елемент е избран неслучайно. Нямаше никакъв шанс просто да сложим лого на нещо – материалите, покритието и цветовете трябваше да отговарят на висок стандарт.

 

Тези устройства са специални, почти направени по поръчка. В тази серия ще има само 12 000 машини, предназначени за най-големите фенове на Ducati. Да работим с Ducati по измислянето на нещо ново и различно беше много забавно. Трябваше да намерим начин да добавим автентичните ленти на Ducati в правилния нюанс на червеното със същата прецизност и качество, които влагат майсторите от Ducati при изработката на луксозните им продукти.

 

Като екип мислехме за естетичните елементи, които биха се възприели добре от феновете на Ducati и Lenovo – дизайн, който съчетава двете марки. Да създадем вид и усещане, които да накарат феновете на Ducati да оценят качеството на покритието и уникалните детайли.

Не просто създавахме нов компютър – искаме той да бъде търсен. Искахме той да е колекционерски предмет, с който феновете да изразят своята дълбока страст към Ducati.

 

Какво вдъхнови някои от най-впечатляващите елементи в дизайна на Lenovo Ducati 5?

 

Брайън Леонард: Да караш мотор е един от най-вълнуващите начини да се насладиш на пътя, а моторите на Ducati предлагат безброй атрибути на дизайна, които могат да бъдат изразени. Цветовете, избрани за лаптопа, са вдъхновени от един от моторите Panigale, но структурата на Ducati Monster заобикаля долния въздушен отвор.

 

Спортните ауспуси на моторите Ducati имат шестоъгълна форма като на медна пита, за разлика от кръглата форма, обичайна за нашите въздушни отвори. Така че ги променихме, за да съответстват на формата. Червеният елемент присъства и във вътрешната част на лаптопа. Феновете ще забележат специалната шарка на калъфа, която съответства на детайлите на седалките на моторите Ducati.

 

Използвахме и нетрадиционния начин, по който Ducati използва ефекта от негативното пространство на машините им, като позволяват на металично сивите материали отдолу да прозират и проблясват – избрахме специални алуминиеви материали и гланцирахме логото, за да имитираме тези метални детайли.

 

Шрифтът, използван за индивидуалните серийни номера на долния капак на лаптопа и на картичките е същият, който Ducati използва, за да отбелязва колекционерските си моторни части. Нещо, което феновете очакват с нетърпение, е BIOS мелодията, която звучи като ръмженето на мотористите на MotoGP около пистата с логото на Ducati отпред и в центъра на началния екран.

 

Дори кутиите са специални; те са луксозни, а върху капака в сребрист цвят хамелеон е изобразено логото на Ducati. Когато разопакова лаптопa за първи път, клиентът се чувства така, сякаш вижда първия си мотор Ducati.

 

 

Елегантна и мощна машина за развлечение

 

Сега, след като вече знаем всичко за елементите на дизайна, придаващи на Lenovo Ducati 5 усещането за истинска енергия, какво ще кажете за техническите характеристики?

 

Този премиален 14-инчов лаптоп с Windows® 10 крие много мощност и е с живот на батерията до 12 часа1 с Rapid Charge2 технология за бързо зареждане. Под капака потребителите ще намерят бърза реакция с процесори до 10-то поколение Intel® Core™ i5, интегрирана видеокарта, насочени нагоре говорители и Dolby Audio™ за още по-ясен звук без деформации.

 

Впечатлете приятелите си, докато стриймвате състезания със светкавично бърза WiFi6 свързаност и потапящата яснота на 14-инчовия Full  HD (1920 x 1080) екран на Lenovo Ducati 5 с тънки като бръснач рамки за по-голяма площ на екрана и IPS до 300 нита яркост.

Обърнете внимание и на супермодерния USB-C порт, способен на скорости на пренос до 10 Gbps3. Вземете опционалната клавиатура с бяла подсветка и още повече впечатляващи функционалности, включително интегриран четец на пръстови отпечатъци в бутона за включване, поддържан от Windows Hello™ за по-бърз вход, HD камера с интегриран капак за по-добра сигурност и защита и повече памет (с 8 GB DDR4) и хард диск (1 TB SSD PCle).

 

С елегантните си линии, металически компоненти на кутията и впечатляващ дизайн на Ducati, новият Lenovo Ducati 5 е забавно устройство, с което да се разхождате из града (теглото му е едва 1,58 кг, а дебелината – само 16,9 мм).

 

 

Сподели
Предишна страницаНови технологии на идентифициране
Следваща страницаXPG  с нови гейминг продукти на CES 2020
Технологичен журналист от 1999 г. (nauka.offnews.bg, сп. Икономика, сп. Enterprise, в. БАНКЕРЪ, в. Computerworld и др.) и предприемач от 2007 година. Съсобственик е на уеб медиите Smartnews.bg, Avtora.com, Newbusiness.bg и Teenews.eu, както и собственик на Pixelmedia.bg, Uchi.bg, Kreativen.com, Smartage.bg, Projectmedia.bg, Stroimedia.bg, Vsichkikoncerti.com и др. Партньор е в няколко стартъп начинания и други бизнес проекти. Начинаещ автор на фантастични разкази и запален фен на Pink Floyd, Led Zeppelin, StarCraft, Half-Life, Джей Джей Ейбрамс, Уилям Гибсън, Дан Симънс, Стан Лий и Майкъл Крайтън.