
Представяме ви една от най-големите геймърки в България. Надежда Данабашева изпълнява длъжността директор „Управление и поддръжка на игри“ в българското гейм студио XS Software. Преди броени дни компанията стартира KickStarter проект за финансирането на новата си игра Rage War, която ще бъде най-сериозният проект на студиото за тази година. В това интервю, което даде за f2p.com, Надя ще ви разкаже повече за играта.
В: Благодарим ти, че се съгласи на това интервю! Би ли се представила пред читателите ни, това винаги е добър старт.
О: Здравейте, за мен е привилегия да ме поканите за това интервю, благодаря ви много за интереса към Rage War. Казвам се Надя Данабашева и заемам позиция CGO в XS Software. В последните години над 35 милиона играчи се довериха на нашите игри. Работя за компанията и се занимавам със създаването на браузър базирани игри в последните 9 години, участвала съм в разработката на заглавия като Khanwars, Ladypopular, Nemexia и, разбира се, в момента работя усилено за стартирането на затворена бета на Rage War.
В: Как ще представиш Rage War на някой, който до момента не е чувал за играта?
О: Rage War е приключение, което ти предоставя възможността да построиш града на мечтите си, да яздиш тигри в битка или да атакуваш враговете си с небезизвестната летяща машина на Леонардо да Винчи. Играта ни не е исторически акуратна, по-скоро представя миналото такова, каквото на нас би ни се искало да бъде, възможността да съхраниш най-доброто от постиженията на всяка една ера и, разбира се, да преминеш през всички изпитания, които сме ти поставили с усмивка. Представяме ти нашата история с много хумор и много интересни обрати.
В: Кои са платформите, за които разработвате играта? С две думи: кросплатформена ли ще е Rage Wars?
О: Да, първата ни цел е да дадем възможност на играчите да играят в браузър и на таблети (iOS и Android). Планираме и версия за смартфон, но тя ще дойде поне година по-късно. Заглавието е кросплатформено, има възможност да играеш на мобилното устройство и на компютъра си без да губиш прогрес, тоест не просто възможност да играеш играта, а да играеш с акаунта си от различни места и да управляваш прогреса си максимално удачно за теб и начина ти на игра.
В: Какво отличава Rage War от останалите игри в жанра? Защо играчът трябва да играе именно Rage War, а не някоe от конкурентите му заглавия?
О: Като фенове на стратегиите от много години винаги сме били разочаровани от това, че се набляга на определени механики в игрите, но не се работи над цялостното изживяване на играча. Различните стратегии залагат на различни неща – някои на икономическото развитие, някои на визия и социална интеракция, други на много богатата сюжетна линия и работа, на много комбинативни и стратегически битки. Ние искахме да предоставим на играчите интересен геймплей и качество във всеки един аспект, независимо дали за вас е по-важно да имате най-красиво подредения и великолепен мегаполис или се интересувате от завоюване на територии, или просто искате да докажете, че можете да победите всички с най-комплексната и сложна стратегия.
В: Ще ни разкажеш ли повече за социалните елементи в играта? Какво да очакваме от интеракцията между играчите в Rage War?
О: Rage War е игра, която може да играеш сам, но определено с приятели е не само по-забавно, но и по-лесно. Една от механиките, които очакваме да се използват най-много е помощта при посещение на чужд град, независимо дали ще бъде бууст в полза на военното или икономическото развитие, това остава решение за играча. Всички утвърдени с времето опции ще бъдат представени в играта – наличието на гилдии, общи цели за изпълнение, гилдийни куестове, чат, глобална карта, на която заедно с приятелите си да завоювате нови селища и, разбира се, да ги защитавате от другите гилдии. Всичко това само обогатява геймплея и се надяваме да приобщи хората към общността на Rage War. Залагаме много на връзката във Facebook и факта, че за една седмица събрахме над 30 000 харесвания на нашата страница доказва, че социалният отговор на информацията, която подаваме е много положителен.
В: Как би описала играта – по-скоро кежуъл или хардкор? Към каква публика е насочена точно?
О: Ако трябва да поставяме етикет, Rage War ще бъде mid core игра. В някои от елементите залагаме доста на механики от кежуъл игри – лесна за управление и балансиране икономика, плавно усложняваща се кампанийна карта с възможност да помолиш приятели за помощ, възможност за управление на печалбите в града според ежедневния си график. За хардкор играчите предлагаме изключителната система за битки, с която много се гордеем. Разбира се, можете да направите и една семпла битка, която няма да е особено предизвикателство, но с разгъването на геймплея тази система ще разкрие пред вас неизчерпаеми възможности за различни стратегии. Не на последно място, според нас, GvG частта ще бъде основно за по-ангажирани геймъри, но в нашия план до нея ще се достига за не по-малко от 8-10 месеца игра и категорично можеш да продължиш да играеш, без да взимаш участие в GvG, и пак да ти е забавно.

В: Как ще се състезават играчите помежду си? Ще има ли кланове, лидери и т.н.?
О: Да, ще имаме няколко вида класации. Сред тях са класацията за икономическо развитие, военна класация, класацията на гилдиите. Също така говорим и за класации all time winners, седмични, месечни. Коментирали сме няколко възможности за турнири, но засега те не са с приоритет, все пак изобщо не ги отхвърляме като вариант, а и геймплея на играта позволява до голяма степен това да се осъществи лесно.
В: Разкажи ни за историята в играта.
О: Rage War няма история, искаме всеки играч сам да напише своята история и да и даде личния си принос. Предвидили сме събития, които в определен, по-муден, момент на геймплея ще ви предостави някаква история. Някои от тях са драматични, някои от тях доста комични.
В: Ще разкажеш ли малко повече за бойната система в играта?
О: Както вече споменах, изключително сме горди от системата за битки. Разполагате с няколко вида единици, някои от тях наземни, някои машини с голям обхват, някои от тях движещи се по въздух. Според нас най-голямото преимущество е, че защитата се изгражда от всеки играч индивидуално, следователно комбинациите и капаните, които може да бъдат поставени, са с неизчерпаем брой. Факта, че атакуващият трябва да избере от коя посока ще нападне града, поставя защитника в позиция да защитава града си от всички страни. Ако трябва да говорим в позната терминология, защитата на града до голяма степен напомня tower defense игра, докато атакуващият играе по- скоро постепенно, разгъваща се на вълни през 10 секунди атака, където бойният ред е критично важен.
В: Един важен елемент от този тип игри е прогресът във времето. Как точно се развиват играчите в Rage War?
О: Играчът ще преминава през 7 ери на развитие – Каменна ера, Бронзова ера, Желязна епоха, Ранното и Късно Средновековие, Ренесанс и Колониалната ера. Обликът на града ви ще се променя, навлизайки във всяка нова епоха. Не изключваме възможността в последствие да добавим нови ери и да проследяваме развитието на човечеството. Както вече споменах, ще можете да се насладите на сериозната GvG няколко месеца след началото на играта, когато вече сте развили града си и сте натрупали достатъчно активи и армия, за да си позволите да завземате свободни територии. Много богата линия на куестове ще превежда играча и ще го насочва. Също както класациите, и куестовете в играта са много видове – има дневни, лимитирани във времето, свързани с основната сюжетна линия, гилдийни, индивидуални според развитието на играча и т.н.
В: Ще има ли какво да се закупи с истински пари в играта? Ако да, какво да очакваме?
О: Да, все още се колебаем дали играта да бъде безплатна или премиум, но нашето ноу-хау е основно в бизнес модела с безплатни игри. Със сигурност там се чувстваме в свои води. Коментирали сме премиум магазин, в който засега залагаме основно на продажбите на vanity items или комфорт на играчите – ако нямате достатъчно възможност да играете любимата си игра, да можете да наваксате прогреса си. Едно от нещата, които категорично следим е баланса плащащи и неплащащи играчи и амбицията ни е на върховете на класациите да има поне равно количество от едните и другите играчи, ако не и с привес към неплащащите.
В: Благодарим ти за това интервю! Искаш ли да добавиш нещо за финал?
О: Когато планирахме Rage War, сформирах екип от абсолютни професионалисти. Без тях тази игра никога нямаше да стане така, както планираме да се получи. Опитът им, невероятният ентусиазъм, с който работят и изключителното внимание към детайла във всеки един аспект, ми дава увереност, че няма да разочароваме играчите си. Всеки един от нас инвестира допълнително време, идеи и мотивация, и искам да ви кажа, че не бих правила този проект с други хора. Искам да им благодаря чрез вашата платформа за това че са страхотни, а на вас за проявения интерес. Ако искате да се запишете за затворената бета на Rage War, то можете да посетите нашият сайт http://www.ragewar.com или да харесате страницата ни във Facebook: https://www.facebook.com/ragewarxs. Екипът ни с нетърпение очаква всякакъв вид обратна връзка и ще отговорим на всички въпроси, които играчите биха имали към нас.
Може да подкрепите играта в нейната кикстартер страница на този адрес: http://kck.st/MN7ynh
Галерия със снимки от играта, както и на екипа, който работи усилено, ще намерите на страница 2:
luottoa
Zora
Comments are closed.