В днешния дигитален свят, стартирането на онлайн магазин е важна стъпка за всеки бизнес. При наличието на толкова много възможности, може би се питате откъде да започнете. Днес ще разгледаме първите стъпки, които трябва да предприемете в своето начинание.

От какво имате нужда?

Най-важното нещо при създаването на какъвто и да е софтуер, включително уеб сайт или онлайн магазин, е да си отговорите на въпроса “От какво имам нужда?”. Може би си мислите, че отговорът е елементарен – онлайн магазин. Но това не е съвсем точно.
Съществуват много различни платформи, на базата на които може да се изгради един онлайн магазин. Всяка от тях има своите предимства, недостатъци и ограничения.

Ето защо е изключително важно в първата стъпка да изясните за себе си какъв е вашият бизнес модел, колко артикула ще включва магазинът ви, дали ще продавате физически или дигитални продукти, какви видове промоции искате да използвате и т.н. Други важни въпроси, върху които трябва да помислите са бюджетът за проекта, краткосрочните и дългосрочните ви цели.

Видове системи и магазини под наем

Както вече споменахме, съществуват безброй системи, на които може да бъде изграден един онлайн магазин. Най-общо казано те се делят на 3 големи категории: персонализирани (custom), онлайн магазини под наем (SaaS/CaaS) и headless (буквално преведено – “безглави”) системи.

Персонализирани решения

Тази опция означава системата да бъде специално създадена за вашата компания. Тук има едно огромно предимство: получавате точно това, от което имате нужда. Недостатъците обаче също са големи: от една страна тази опция е много скъпа. Създаването дори на не особено голям персонализиран магазин струва четири или петцифрена сума.

От друга страна, изграждането на custom система е бавно. В зависимост от големината и сложността на проекта, разработката би могла да отнеме 5-6 месеца или дори една цяла година. Ето защо това решение е подходящо по-скоро за големи корпорации, при които готовите системи са неприложими поради една или друга причина.

Софтуер под наем

Това е опцията, която повечето бизнеси в днешно време избират. Както и другите варианти, тя е по-известна с английското си име – SaaS (софтуер като услуга) или CaaS (търговията като услуга). Един от предпочитаните варианти е изработка на сайт с OpenCart – една от най-популярните платформи в световен мащаб.

Тази опция има огромни предимства. На първо място, това е бързината, с която може да се изгради магазинът. Второто предимство е гъвкавостта: SaaS решенията могат да покрият нуждите на по-голямата част от бизнесите. Финално, първоначалното вложение за изграждането на такъв тип система не е голямо. Това означава, че един бизнес може да изгради своя електронен магазин със сравнително ограничен бюджет, а впоследствие уебсайтът да расте спрямо нуждите.

Headless софтуер

Името на този тип софтуер може би звучи малко смешно, защото се превежда буквално като “безглав софтуер”. Но то всъщност е доста точно като описание, тъй като представлява разделяне на бекенд и фронтенд. Това означава, че дизайнерите и фронтенд разработчиците имат възможността да изградят изцяло персонализирано потребителско преживяване и интерфейс. Тоест, хедлес софтуерът е нещо като мебели от ИКЕА – има различни части, които могат да бъдат комбинирани по различен начин, в зависимост от нуждите на вски бизнес.

Чувствате ли се объркани от цялата тази информация и многобройните опции? В такъв случай…

Изберете професионалист, който да ви помогне

Може би най-важната стъпка, която трябва да предприемете, е да изберете професионалиста, на който да се доверите за изграждането на вашия онлайн магазин. Разбира се, съществуват системи, които позволяват сами да изградите своя онлайн магазин. Но дори в този случай, човек с познания и опит би могъл да ви помогне да изберете решение, което да пасне идеално и да работи безупречно години напред. Научете повече на https://seomax.bg/

Сподели
Предишна страницаБионичен пръст за изследване на човешка тъкан
Следваща страницаПреобразуване на реч в текст
Теодор Захариев е професионалист в SEO от 2010г. и е добре познат SEO експерт в България. Ръководи успешно SEO отдела на Kipo.bg – уеб агенция с богат опит в разработката на уеб проекти, SEO и цялостната корпоративна идентичност на редица известни брандове. Поддържа собствен SEO блог – SeoTeo.info, в който можете да обогатите знанията си за SEO.