
Битката за смартфон пазара по цял свят е безмилостна. Но никъде тя не е по-жестока от Китай. Там през 2014 година Apple държеше 25% от продажбите, докато останалите 75% бяха разпределени между компании като Huawei, Xiaomi, Meizu и Oppo, наред с големите играчи в Android бранша. Тенденцията за увеличаване на продажбите на iPhone в Китай обаче не се задържаха и пазарният дял на отхапаната ябълка започна да спада. В това до някъде имат пръст Huawei, който за същия период отчитат силен растеж в своя дял.
През 2014 година Huawei държаха само някакви си 5% от световния пазар за смартфони, а вижте сега – едва стъпили на европейска територия и все още липсващи в САЩ, тяхни са цели 14% от общия дял към началото на тази година.
Когато говорим за Китай обаче, цифрите са малко по-различни. Там тенденцията е продажбите на Apple продукти да намаляват, докато Huawei отчитат, че 24,3% от всички продадени смартфони имат тяхното лого. По всичко личи също така, че този процент ще се увеличи още.