Може би към момента имате активни Гугъл Адс реклами, но не постигат очакваните резултати?
Причините за неуспеха могат да са много и в следващите редове ще изброим най-честите такива.
Имайте предвид обаче, че понякога може да се случи така, че всичко да е настроено и направено, както по книга, и пак да не се получават нещата.
Ала това не бива да ви служи като оправдание и да се отказвате.
Напротив, вие трябва да се убедите, че това, което зависи от вас е направено, а това, което не се подобрява или постига незадоволителни резултати към момента да продължавате да оптимизирате, колкото е нужно, докато видите подобрението, което ви трябва, или в краен случай да го спрете и да пробвате друг вариант.
И говорейки за причините, ето най-често срещаните, заради които Google Ads рекламата може да закъснее с добрите резултати.
Google Ads рекламите не работят? Ето 5 възможни причини
1.Кликовете са твърде малко и или твърде скъпи
Една от най-честите причини за това е Quality Score-a (оценка за качеството). Това определя не само позицията на вашите ppc реклами, но и афектира импресиите.
Този QS е базиран на вашата CTR история в акаунта (% кликаемост), релевантността на вашите ключови думи, качеството на търсенията, посланието, редом с качеството на лендинг страницата.
Как да повишите Quality Score?
Когато създавате Google Ads реклами за онлайн магазина си, фокусирайте се върху това колко са релевантни и качествени за потребителя.
Всички онези тактики тип clickbait (само и само да се кликне без да се дава качество) не само ще изсмука рекламния ви бюджет, но ще нанесе вреди върху акаунта в дългосрочен план.
Вие НЕ искате това. Необходимо е да се насочите към:
- Преглед и анализ на текущото таргетиране и използвани ключови думи;
- Обновете и разширете списъка си с негативни ключови думи (неща, които не предлагате, или конкуренти);
- Уверете се, че всичко, което казвате в посланието е вярно, атрактивно и неподхлъзващо;
- Оптимизирайте лендинг страницата с цел да се улесни максимално потребителя в навигирането му;
Прочетете също: 11 причини да създадем мобилно приложение за нашия онлайн магазин
2. Получавате твърде много нерелевантни кликове
Вече загатнахме по-горе за ситуацията. Ако генерирате твърде много нерелевантни кликове, разходът ви за реклама ще се вдигне без да печелите…или без да печелите достатъчно. Това е така, защото ще влизат нерелевантни търсения на това, което продавате.
Да речем, че имате магазин за нови дамски обувки и влизат прекомерно кликове, непряко свързани с потенциална покупка на такива.
Например, виждате търсения като “как да почистя дамски обувки” или “мъжки обувки за сватба”, или “дамски обувки втора употреба”.
- Използвате широки/свободни ключови думи
Това се нарича “match type” и вашият може би е твърде свободен.
Например, дамски обувки може да бъде зададено по 3 начина:
- дамски обувки
- “дамски обувки”
- [дамски обувки]
Съответно с всяко слизане надолу по точките, контролът за показване се стеснява. Логично, първата позиция/метод е най-широк и на тази заявка биха влезли буквално всякакви заявки, съдържащи тази комбинация от думи.
Например, Мадона се появи с невероятно скъпи дамски обувки. Не е много релевантно, нали? Ето за това става дума.
Как да оправите неточния трафик?
Не забравяйте да включите списъка си с негативни ключови думи/заявки.
Прочетете повече за: Какво са негативните ключови думи в Google Ads и защо трябва да ги използваме?
4. Получавате страхотни кликове, но няма конверсии
Третият сценарий е да получавате видимо доста прилични и уж качествени кликове, дори с хубав CTR, обаче няма конверсии. По някаква причина посетителите напускат сайта/лендинг страницата или разглеждат, ала не пазаруват.
Каква е причината? Ето някои възможности, които да проверите.
Рекламното послание отговаря ли информацията, която е на сайта? Има ли разминаване между офертата/предложението на сайта и информацията там?
Или може би сайтът ви зарежда бавно т.е. потребителите кликат и са в очакване да видят вашата оферта, ала сайтът не зарежда или зарежда твърде бавно. Определен % от тях със сигурност няма да докачат да видят предложението.
Как да оправите лендинг страницата?
Може да има много причини, заради които на крайния урл адрес няма резултати, не се реализират конверсии.
Ето 3 неща, които да планирате
*тествайте целия сайт, всички продукти, включително и промоционални лендинг страници/урл адреси – целта е да се уверите, че от техническа гледна точка и потребителско изживяване всичко е наред;
*продуктовите страници трябва да са оптимизирани за продажби/конверсии;
*оптимизирайте всички рекламни ppc кампании за онлайн магазина ви с цел конверсии;
5. Имате много показвания, но недостатъчно кликове
Да речем, че реализирате голям брой импресии/показвания, но пък нямате достатъчно кликове.
Има 2 причини за това:
*% релевантност на ключовите думи;
*слабо представящо се рекламно послание.
Как да оправите лош CTR?
Тествайте алтернативни заглавия и описания – целта е да намерите комбинация, която постига най-добрите резултати за вас. Уверете се, че наблягате на предимствата на продуктите, на емоционалния им заряд, причина да бъдат закупени, как решават даден проблем (ако са такъв тип) и т.н.
Запитайте се какво точно да направите, за да се отличите от конкуренцията.
А в случай, че предлагате продукт, който е по-масов, и се предлага на доста места, намерете друга причина извън ниската цена, която да оправдае доверието на хората към вас и евентуалната им покупка от вас.
Надяваме се тези съвети да са ви помогнали в разчитането на текущите резултати във вашите google ads реклами.
Ако срещате някой или повече от горепосочените проблемни точки, пробвайте предложените решения и варианти, за да оптимизирате кампаниите си.