
След известно забавяне, видео стрийминг платформата Facebook TV най-накрая ще дебютира в средата на август, споделят от Bloomberg. Първите клипове трябваше да тръгнат още през юни, но известни забавяния изглежда са наложили премиерата да бъде изместена.
След като от Facebook споделиха по-рано, че имат нужда от нови места за показване на реклами, тъй като News Feed вече е препълнен, разбрахме за намеренията на компанията да се насочи към пазара за видео и стрийминг. Facebook TV ще е платформа за стрийминг на кратки 5 до 10-минутни клипове, изготвени от създатели на съдържание — партньори на социалната мрежа в начинанието.
Печалбите от реклами в тези видеа ще бъдат разделени между създателите и Facebook, като 45% ще отиват за социалната мрежа.
Правата над кратките клипове ще бъдат собственост на техните създатели. По-късно обаче, Facebook планират пускане и на малко по-дълги, 30-минутни видео материали, които ще са изцяло собственост на Facebook.
Едни от първите партньори, чиито клипове ще видим във Facebook TV, включват BuzzFeed, ATTN и Vox Media. Според информацията, кратките видеа ще бъдат далеч от професионално-създадени кратки филмчета и по-скоро ще приличат на малко по-кадърни домашни YouTube клипове.