
Не може да имате профил във Facebook и да не сте участвали в поне една игра на някоя страница – кампаниите с приложения, раздаващи различни награди (понякога наистина доста примамливи), се превърнаха в част от ежедневния поток наред със снимките на приятелите, забавните статуси или споделените любопитни клипчета и новини.
На всички ни е ясно, че основната цел на тези игри е да привлекат по-голяма аудитория и да увеличат броя харесвания на страницата – общото помежду им е, че задължително искат да ги харесате, преди да ви допуснат до участие и борба за наградата. Е, от днес Facebook слага край на това и страниците вече няма да имат право да налагат подобно ограничение. От социалната мрежа обявиха тази промяна през август, като дадоха срок от 90 дни за влизането й в сила. Още тогава беше посочена и причината за въвеждането й: за да е сигурно, че хората харесват страницата, защото наистина искат да следят конкретната компания или бранд, а не защото са принудени от нещо (било то и игра).
Разбира се, това не означава, че тези кампании ще бъдат изцяло забравени от страниците във Facebook – просто подходът на създателите им вече трябва да е по-различен. Няма проблем да поискат да се логнете в приложението, или да ви помолят да харесате страницата им, да споделите играта или да я коментирате, но съобщенията със задължителен характер от рода на „Харесай, за да участваш“ (най-често придружени със стрелка, сочеща към бутона like) вече не се приемат. Това със сигурност ще доведе до по-малко харесвания, но пък от по-ценна за страницата аудитория – такава, която е готова да бъде активна в общуването си с бранда, а не просто да се надява да спечели нов тостер или стек бира.