
Днес Facebook официално обявиха новата си платформа за разпространение на рекламно съдържание Audience Network. Любопитното в случая е, че става въпрос за рекламите, които се интегрират в мобилните приложения. Всеки разработчик, който използва реклами за генериране на приходи вече ще може да ползва и реклами, които произхождат от популярната социална мрежа. До този момент Google, Fluffy (Yahoo) и MoPub (Twitter) бяха най-предпочитаните партньори, но новия конкурент би могъл да размести класациите.
Не е тайна, че потребителите споделят много съдържание и интереси във Facebook, базите данни съхраняват тези предпочитания, а те от своя страна мога да бъдат много полезни при таргетираната реклама.
Audience Network предлага доста възможности, но има и някои особености. Рекламодателите не могат да закупуват реклами директно към някое конкретно приложение, те ще могат да „допълнят“ текущите си рекламни кампании, които ще се разпростират във Facebook, мобилното им приложение, както и други приложения, които са интегрирали функционалността на Audience Network. Рекламите ще могат да бъдат и под формата на „органично съдържание“ в приложения за новини като The Huffington Post.
Shazaam вече използват рекламите от Facebook в своето приложение.
Audience Network са интегрирали подробни инструменти за следене на разпространението и ефекта от рекламите, така че рекламодателите да могат да оптимизират своя рекламен поток.
Анализаторите смятат, че новата платформа ще генерира огромни приходи за социалната мрежа и ще се позиционира като един от основните лидери в онлайн таргетираната реклама.