Facebook желае служителите на компанията по-добре да разберат какво и как ползват техните потребители. Това е накарало продуктовия мениджър на социалната мрежа Крис Кокс да накара част от разработчиците да оставят своето iOS устройство и вместо него да ползват такова с Android.

„Задължавам голяма част от моя екип да премине на Android, понеже ако зависи от тях, те ще ползват iPhone.“

Идеята на Кокс е, че компанията трябва по-лесно да разбере от какво имат нужда потребителите на социалната мрежа, а голяма част от тях използват Android устройства. Това е факт поради простата причина, че операционната система на Google в момента държи 82,8% от пазара. В западните държави все повече Apple се налага като стандарт, но в развиващите се такива хората не могат да си позволят iOS устройства. Освен това, разликата в цената на едно Android и едно iOS устройство е голяма и това в повечето случаи играе силна роля когато дойде време за избор.

Наскоро Facebook започна инициативата „2G Tuesdays“, с която всеки вторник служителите на компанията могат да изберат да използват приложението на социалната мрежа все едно имат интернет с ниска скорост. Идеята зад това също е свързана с изпитанията пред хора с по-малки възможности и такива в развиващи се държави, където интернетът не е бърз като в останалата част от света.