
Миналия месец стана ясно, че Nokia иска да продаде HERE Maps, но все още няма сигурна информация коя компания ще я купи. Изглежда Facebook не чака потвърждение на сделка, скюлчвайки своя собствена, и вече използва HERE Maps в мобилната версия на сайта си, както и във Facebook Messenger и Android версията на Instagram, пише TechCrunch.
Компанията също така използва и геокодирането на картите, за да помогне на потребителите да открият и отбележат местоположението си в своите постове. Преди това Facebook разчиташе на Bing на Microsoft за някои от тези места. В изявление на социалната мрежа се казва, че промяната е с цел „да се даде по-голям контрол и гъвкавост при картите“.
През 2008 г. Nokia купи софтуерната компания Navteq за 8.1 млрд. долара, но сделката се оказа нерентабилна. Въпреки това, тя има огромна база данни за местоположение и бизнес данни, а това може да се окаже много полезно за компания като Facebook. Nokia също така заяви, че е склонна да продаде дивизията на Apple, Amazon, Baidu, Sirius XM и дори германски производители на коли. Не е ясно какво ще се случи с уговорката с Facebook, ако HERE Maps станат собственост на тези компании.
В момента Nokia пренасочва своя фокус. По-рано този месец тя обяви, че ще придобие френската компания за телекомуникационно оборудване Alcatel-Lucent в сделка, само с акции, на стойност 15.6 млрд. евро. Тя ще бъде финализирана през първата половина на следващата година. Така Nokia ще постигне амбицията си да се превърне в един от лидерите на този пазар, конкурирайки се Ericsson, която в момента заема първата позиция. Малко след това започна да се спекулира, че финландците планират да се завърнат на пазара за смартфони.