
Популярната социална мрежа Facebook започва да губи пазарен дял сред еднa от най-важните си потребителски групи – тийнейджърите. Младото поколение започва да измества Facebook с алтернативни решения, като ръст на пазарния дял бележи Instagram.
Тези данни бяха изнесени след проучване, в което се сочи, че популярността на Facebook за една година е спаднала със 7%. Припомняме, че Facebook придоби Instagram през 2012 година, но продължава да губи потребители, които се насочват към пруложението за споделяне на снимки. Експерти смятат, че това се дължи на проблемите по отношение на сигурността. Опазването на лични данни е важен аспект от използването на всяка една социална мрежа, а множеството скандали свързани с Facebook вероятно е една от главните причини за тези резултати.
ВИЖ ОЩЕ: КАКВО ОЧАКВАМЕ ОТ FACEBOOK ПРЕЗ 2015
Според една от анкетите 18% от потребителите смятат Facebook за забавна, 16% за информативна и само 9% за сигурна мрежа. Въпреки това, Instagram все пак остава собстеност на Facebook, което говори, че инвестицията в тази платформа е била доходоносна. Платформата за микроблогове Twitter също се справя доста добре, заради активните си мобилни ползватели. Тенденция е увеличаването на ползването на приложения за съобщения – Snapchat, Facebook Messenger, WhatsApp и други.