Тестов старт за европейските превозни средства Hyperloop

Мечтата за транспортиране между европейските градове със скорости над 700 километра в час се приближи още повече към реалността. Това се случи с първите успешни тестове на превозни средства в Европейския център Hyperloop.

Позиционирана в елегантен 420-метров бял тунел, капсула с тъмни и светлосиви ивици левитира по заповед от контролния център на мисията, преди да се отдалечи с помощта на магнитно задвижване. Редно е да отбележим, че никой не я управлява на борда.

Към момента скоростта е сравнително ниска от 30 километра в час. Операторите се надяват да достигнат 100 км/ч до края на годината, докато се надпреварват да пуснат система до 2030 г.

От Амстердам до Берлин за 90 минути или Милано за два часа. Технологията има потенциала да революционизира пътуването в Европа.

Първа стъпка за европейските превозни

Тестовото изстрелване се проведе пред 300 гости, включително принц Константин от Нидерландия. Те гледаха на голям екран с предавани комуникации за контрол на мисията.

Следващият етап е да се тества при условия на пълен вакуум. Почти целият въздух се изсмуква от тунела, за да се намали съпротивлението му и постепенно да се увеличи скоростта.

European Hyperloop Center е единственото съоръжение в света, което разполага с опцията смяна на платно и тунел, който се разклонява от главния път. Това позволява на учените да тестват бързи промени в курса, които са жизненоважни за създаването на мрежа.

Hardt Hyperloop се надява скоро да започне да тества превключването на лентата с превозни средства и в крайна сметка да изгради по-голям център, който да позволи на капсулите да достигат възможно по-високи скорости.

Без самолети и влакове

Крайната цел е да се заменят европейските полети на къси разстояния и дългите пътувания из целия континент, като цената на билетите вероятно е сравнима с тази на нискотарифна авиокомпания. Успешното разгръщане на гъста хиперциклична мрежа също би осигурило значителен екологичен тласък.

Евтино и безшумно

Системата Hyperloop използва около една десета от енергията на авиацията и една трета от енергията на железопътния транспорт. Освен това е напълно безшумна, тъй като е затворена в тунела.

Тунелите могат да бъдат разположени покрай съществуващи магистрали. Европейският център Hyperloop вече експериментира с вписването в околната среда, боядисвайки една част от своя тунел, за да изглежда като гора. Превозните средства ще поемат около 50 пътници, които ще преживяват същите нива на вибрации и комфорт като в съвременните влакове.

Китай вече разполага с тестово съоръжение, позволяващо скорости до 700 км/ч, но ще му се наложи да се сблъска с глобалната конкуренция.