
Какво ще предложи новият мустанг
Според последни проучвания Tesla започва да губи пазарен дял сред американските купувачи на електрически превозни средства. Mustang Mach-E на Ford изглежда е бенефициент. Анализът показва, че делът на Tesla е спаднал с до 69% през февруари спрямо 81% преди година.
Продажбите на Tesla в САЩ все още се покачват поради повишения апетит сред купувачите на автомобили за електрически превозни средства. Реализирането на електромобилите в САЩ за февруари е нараснало с 34% в сравнение с година по-рано. За пример, продажбите на традиционните превозни средства с двигатели с вътрешно горене са намалели с 5,4%, според анализа.
Гигантът TESLA
Tesla отчита само глобални тримесечни продажби, а не месечните както правят много други производители на автомобили. Новите електрически предложения от традиционните автомобилни производители доведоха до комбинираните продажби на превозни средства. Mach-E на Ford, който спечели приза SUV на годината, започна доставки в края на януари и отчете 3739 продажби през февруари, според данни на Ford.
Понижението на делът на Tesla не е нищо неочаквано. Ако до не отдавна тя печелеше надмощие пред останалите марки, сега това предстои да се промени. От Ford споделиха, че 70% от купувачите на Mach-E са нови, което прави автомобила много по-ценен за своя производител. Повече от 20% от продажбите на Mach-E се осъществяват в Калифорния, където Tesla е особено популярна.
Световна конкуренция
Tesla е изправена пред конкуренция от производители на автомобили като Porsche, BMW, Audi и Jaguar по отношение на луксозните си возила. Заедно с моделите от Chevrolet, Hyundai, Kia, Volkswagen, Nissan и сега Ford, по-евтините Model 3 и Модел могат да са потърпевши. Последните две коли са в основата на продажбите на Tesla, което представлява около 90% от световните продажби през четвъртото тримесечие.
Немско величие
Tesla вече изостава от Volkswagen, световен производител номер 2 в света, по продажби на електрически превозни средства на много европейски пазари. В това число и Норвегия, където електромобилите съставляват по-голямата част от новите автомобили.
Компанията е изправена пред нова конкуренция от General Motors, която току-що дебютира с компактната SUV версия на своя американски EV, Chevrolet Bolt. Bolt EUV ще излезе до началото на лятото, заедно с нова версия на настоящия хечбек. И двете ще бъдат на цени под тези на Model 3 и Model Y.
Един различен свят
Това е само началото на вълната от нови електромобили, обещани от традиционните производители през следващите години. Volvo обяви, че до 2030 г. ще започне да предлага само и единствено електрически превозни средства. Ford от своя страна планира това да се случи в Европа до 2030 г. GM заяви, че се стреми да предлага само превозни средства без емисии до 2035 г.
Агресивните цели на електрическите превозни средства се налагат както от по-строги екологични разпоредби по света, така и от нарастващия апетит за електромобили сред купувачите. Въпреки че електромобилите сега са по-скъпи за производство от бензиновите двигатели, подобренията в икономията от мащаба вероятно ще намалят цената на частите, включително големите батерии, което ще ги направи по-евтини и по този начин по-изгодни. Електрическите превозни средства имат намалени движещи се части и според оценка на Ford изискват 30% по-малко часове труд за сглобяване, отколкото традиционните автомобили.