
Производителят литиево-йонни батерии за електрически коли A123 Systems съди Apple за привличането на служители за изграждането на подразделение за батерии, пише Reuters. Американската компания набира инженери с голям опит в тази индустрия, включително и от Tesla, като също така провежда разговори с експерти в областта и производителите на автомобили, за да разработи своя електрическа кола.
Виж още: Sony вече не е компания за електроника
Около юни 2014 г. Apple е предприела агресивни действия за привличането на инженери от A123, отговарящи за едни от най-важните проекти на компанията, се разбира от делото, което е заведено на 6 февруари. Те приели работата за компанията от Купертино, нарушавайки техните договори, твърди А123 пред Федералния съд в Масачузетс. Тя също така има копия на кореспонденцията за назначаване между Apple и пет от своите вече бивши служители. Тези имейли са открити на компютрите на служителите след напускането им при „съмнителни обстоятелства“, съобщава Law360.
Привлечените от Apple кадри работили в отдела за научноизследователска дейност и били отговорни за редица други проекти, като „разработване и тестване на нова технология за батерии“. Посочените в делото служители са помогнали на Apple да наеме други експерти, твърди A123. Производителят на батерии също така заявява, че напускането на въпросните лица довело да прекратяването на проектите, по които те работили, заради липсата на подобни експерти.
А123 е разработвала батерии за марки като Chevrolet и Chrusler. Тя също така е създала системи за възстановяване на кинетичната енергия (KERS) за колите на Formula 1. Компанията през 2012 г. е обявила фалит, но казва, че се е възстановила оттогава, съобщавайки, че приходите й от 2014 г. са „най-добрите в историята на компанията“.
Ако Apple наистина набира служители от А123, то това е ясен знак, че тя обмисля идеята за изграждане на електирческа кола. Технологията на А123 не е използвана за друго, освен за такива автомобили, а като се има предвид факта, че тя е прекратила недовършени проекти, заради загубата на служители, подсказва за калибъра на инженерите, които са участвали в тях. Изглежда те ще започнат работа по „Project Titan“ с ръководител Стив Задески, който пък е бивш инженер на Форд.
Нито Apple, нито A123 са коментирали случая.