Компанията продължава да проучва нови начини за опазване здравето на потребителите
Apple отдавна иска да навлезе по-дълбоко в здравеопазването. Някои от най-големите амбиции са забавени отчасти от опасенията на лидерите. Те се притесняват, че пропуските в сферата на здравеопазването с високи залози могат да опетнят имиджа на компанията.
Apple Watch трябваше да следи кръвната захар от самото начало. Различни предизвикателства, като нюансът на кожата и кръвните групи, възпрепятстват развитието на идеята. Разработката се управлява от вътрешните екипи за дизайн на чипове за Mac и iPhone. Функцията може да използва AI, за да предвиди дали някой е застрашен от диабет.
Apple създаде тайна компания, наречена Avolonte Health. Работата по реализация на монитора за кръвна захар на Apple Watch е започнала още през 2011 г. Часовникът също трябваше да бъде пуснат с възможности за ЕКГ. Редица предизвикателства пречат на идеята. Такива са компоненти, батерия и надеждност.
Apple планира да добави ограничен мониторинг за кръвно налягане към часовника. Подобно на текущия температурен сензор, това няма да води до конкретни измервания. Вместо това ще идентифицира тенденции. Опцията може да насърчи потребителите да записват какво се случва в живота им, когато кръвното им налягане е във възходяща траектория.
Ползата от аксесоарите
Проучват се и аксесоари за смарт часовници, насочени към здравето. Компанията обмисля идеи за кантар, маншет за кръвно налягане без надуване, сензорна каишка за данни в долната част на китката и др.
Apple иска да влезе в играта на здравните клиники. Тук опцията е лекарите да съпоставят резултатите на Apple Health с по-усъвършенствани данни за диагностика в медицинските заведения.
Гигантът възнамерява да интегрира Fitness Plus. Това е услуга за видео тренировки с очила Vision Pro. Те трябва да включват фитнес и йога. През следващата година можем да очакваме дебюта на AI здравен треньор.
В името на здравеопазването
Apple е в противоречие със себе си относно мястото си в здравето и фитнеса. Компанията продължава да насища продуктите си с функции, насочени към здравето, като възможност и за слухов апарат през AirPods или сензори за температура на Apple Watch.
Опасенията на Apple относно нейния имидж са я подтикнали към предпазливи действия относно инструментите за диагностика. Вместо това компанията е запазила фокуса си върху тези, които не са болни, но следят всички признаци за това.
Apple трябва да се бори с конкурентна среда, в която Amazon реализира клинична програма. Друга пречка е получаването на одобрение от FDA за здравните технологии. Това е трудна, но необходима стъпка, която трябва да се предприеме, преди да се стигне до окончателни здравни претенции, вместо да предлага прозрения и да препоръчва на клиентите да се консултират с лекарите си, когато нещо се развива в грешна посока.