Компанията стартира онлайн магазин в гигантското китайско приложение за съобщения WeChat

WeChat е най-голямата платформа за съобщения в Китай. Тя може да се похвали с над 1,2 милиарда потребители. Приложението отваря нов канал за търговия на дребно не само за Apple, но и за всеки който може да влезе в него.

Всички потребители на платформата ще могат да закупят пълната гама продукти на Apple. В това число и най-новия iPhone 14, чрез програмата Mini.

Нови възможности

Apple стартира официална програма WeChat Mini в Китай, за да продава своите продукти. Приложение за съобщения в Китай се управлява от Tencent. Това е естествена стъпка за гигантът произвеждащ iPhone, който иска да разшири своите канали за търговия на дребно. Несъмнено Китай е един от най-важните пазари към който могат да се насочат всички компании.

WeChat често се нарича „супер приложение“, защото надхвърля ефекта на незабавните съобщения. Потребителите имат достъп до така наречените „мини програми“, които на практика са приложения в WeChat. Това означава, че те не трябва да изтеглят много приложения, а вместо това могат да имат достъп до всички услуги, от които се нуждаят, само от WeChat.

Магазинът WeChat на Apple е под формата на мини програма. Желаещите ще могат да закупят пълната гама продукти на Apple, включително най-новата версия на iPhone именно там. Поръчките чрез WeChat отговарят на условията за безплатна доставка, а някои потребители могат да платят за тричасова експресна. Клиентите ще имат достъп и до някои други услуги на Apple, като програма за обмен.

Новини за компанията

Apple строго контролира каналите си за търговия на дребно, но през последните няколко години засилва присъствието си в най-големите интернет платформи в Китай. Гигантът има официален магазин в Tmall, сайтът за електронна търговия, управляван от Alibaba.

Междувременно JD.com, вторият по големина онлайн търговец на дребно в Китай, е официален дистрибутор на продукти на Apple.

Продажбите на IPhone остават доста устойчиви в Китай въпреки трудния пазар, като цяло. Продажбите на смартфони са намалели с 5% на годишна база през първото тримесечие на 2023 г., достигайки най-ниска стойност на продажбите за първото тримесечие от 2014 г. Продажбите на iPhone са нараснали с 6% на годишна база.

Все пак Apple се стреми да достигне до повече клиенти. WeChat е навсякъде в китайското общество, като хората го използват за всичко, от съобщения до резервиране на полети и плащане на сметки. Не е случайно, че все повече световни компании искат достъп до него.