Apple и Google още веднъж оглавиха класацията за най-ценни марки в „Best Global Brands“ на Interbrand 2015. От доклада става ясно, че технологичната индустрия продължава да доминира, като повече от половината компании в топ 10 извършват дейност именно в този сектор.

Марката Apple е оценена на 170 млрд. долара, а Google на 120 млрд. долара. Това е увеличение с 43% и съответно с 12%. Оценяването е формулирано на базата на финансовите резултати на компаниите, влиянието на марката върху покупките на клиентите, както и до каква степен тя може да поддържа премиум цени.

Microsoft и IBM заемат четвърто и пето място, Samsung се намира на седмо, следвана от Amazon нa десета позиция. Interbrand класифицира IBM като бизнес марка, а Amazon като търговска, така че те не са включени точно в категорията за технологии.

Други марки в топ 10 са Coca-Cola, Toyota, General Electric и McDonald’s. Тази година и Lenovo е включена в списъка, заемайки 100-на позиция. PayPay е на 97 място, а Nokia и Nintendo са отпаднали от класацията.