beats-music

През последните дни една от най-интересните теми в технологичното пространство безспорно са слуховете около закупуването на Beats от Apple. Bloomberg, разглежда предстоящата сделка в детайли, като според изданието Apple се интересува най-вече от стрийминг услугата на компанията, а не от популярните слушалки.

През последните няколко години продуктите на Beats (by Dre) придобиха наистина култов статус. Главна заслуга за това има огромната маркетингова кампания, която компанията води. Слушалките с червения кабел могат да бъдат видяни в почти всеки музикален клип на изпълнители от най-различни жанрове. Доверие на марката гласуваха и много други знаменитости, като актьори и спортисти. Съотношението цена – качество в продуктите на Beats всъщност съвсем не е добро. Главните критици на марката изтъкват, че слушалките са прекалено скъпи и за същите пари може да се закупи продукт с много по-добри аудио характеристики, но от марка с по-малка популярност. От Bloomberg посочват, че Apple ще работят с инженерите на компанията именно върху подобряването на качеството на аудиото, както и дизайна на продуктите на Beats. Иронично е, че един от създателите на Beats Джими Йовайн атакува Apple миналата година с изказването относно iPhone 5S, че „Apple са направили всичко перфектно с изключение на слушалките.“ Компанията от Купертино ще запази марката Beats и няма да интегрира продуктите под своето име.

Качествен или не, хардуерът на Beats не е главната причина за интереса на Apple. Музикалната стрийминг услуга Beats Music е сравнително нова и тъй като абонаментите минават през Apple App Store, компанията има данни от първа ръка за реалния брой абонати на услугата. Именно способността на Beats да конвертират потребителите с безплатен абонамент на такъв с месечна такса е главната причина за сделката. Apple цели да навлезе на пазара за стрийминг на аудио от известно време, но iTunes Radio не можа да привлече интереса на потребителите. Ако Beats Music продължи своя възход, компанията може да се окаже много ценна придобивка в портфолиото на Appple.