
Apple закупи компанията за анализ в социалните мрежи Topsy, единствената такава, която има достъп до данни от Twitter. Тя е единствената, която е изцяло фокусирана върху микро-блогинг услугата на Дик Костоло.
Според колегите от The Wall Street Journal сделката се равнява на повече от 200 милиона долара. Topsy дава възможност на потребителите си да анализират туитове и да измерват успеха на дадена кампания, хаштаг или съобщение. През септември компанията пусна и възможността за търсене в целия архив на Twitter.
Целта зад покупката на старт-ъп компанията е все още неясна. Все пак придобиването на фирма за анализи, специално фокусирана върху една специфична социална мрежа, която освен всичко останало е и конкурентна такава, е или доста странно, или доста хитро.
„Apple купува малки технологични компании от време на време и обикновено не обсъждаме целите и плановете, които седят зад подобен тип покупка“, заяви говорител на Apple пред The Wall Street Journal.