sma_q1_2014_2

Последните данни на организацията Opera Mediaworks, собственост на компанията зад популярния браузер, показват че Android вече е най-голямата платформа за мобилна реклама.

Проучването разглежда общия брой рекламни импресии показани на мобилни устройства в световен мащаб за първото тримесечие на тази година. През Android е минал 42.83% от общия рекламен трафик, докато предишния лидер iOS отговаря за 38.17%. Все пак устройствата на Apple остават по-доходоносни за рекламодателите с 52.27% от общите приходи срещу 33.46% за операционната система на Google.

chart

Трябва да се отбележи, че през последните години Android бележи растеж и по двата показателя, главно за сметка на BlackBerry и Symbian. Основна заслуга за това има и големият брой устройства използващи Android. Данните за последното варират, но информация от IDC показва, че от всички смартфони в употреба в момента, тези с Android са около 80%.