
Amazon стартира виртуална клиника за първа помощ с възможност за домашни посещения от медицински лица
Новата услуга предлага най-доброто както от виртуалната, така и от персоналната грижа. Като за начало ще могат да се възползват само служители в района на Сиатъл. В последствие ще бъде разширен обхвата на дейност.
За програмата
Amazon Care е пилотна виртуална медицинска клиника с възможност за домашни посещения на служителите на многомилионната компания. Тя обяви програмата на уеб сайта Amazon.care, който понастоящем е обществено достъпен. Amazon Care е в полза на служителите на Amazon и техните семейства. Дискусиите по повод новосъздадената програма стартираха миналото лято с няколко ключови точки. Такива бяха позиционирането на главен лекар в Сиатъл, който да ръководи мрежа от здравни клиники. Те ще предлагат комбинация от теле-медицински и лични услуги.
Преглед от разстояние
Виртуалната оферта включва видео посещение в приложението с лекар, медицинска сестра или регистрирано медицинско лице за съвет, диагноза, лечение или препоръки. Служителите ще имат възможност да виждат здравния работник, чрез мобилно приложение или уеб сайт. Те могат да изпратят SMS до медицинска сестра на всяка здравна тема и да получат отговор до минути. Ако служителят се нуждае от последващи грижи, Amazon Care може да уреди медицинско лице да посети дома.
Компанията планира също предписването на лекарства и ще предлага начини на служителите да ги вземат в предпочитана от тях аптека. Здравеопазването представлява сектор за 3,5 трилиона долара за Amazon, който търси начини за въвеждане на технологии, вариращи от облачни компютърни услуги до медицински записи.
На старта
През 2018 г. компанията се присъедини към J. P. Morgan и Berkshire Hathaway за програма наречена Haven. Това се направи с цел изместване центърът на разходите за здравеопазване, без да се нарушава качеството на услугите, за техните 1,2 милиона служители. Тя има подкрепата на аптеки PillPack – компания, която беше придобита в средата на 2018 г. и група за научни изследвания и разработки. Работи се и по безжични слушалки за фитнес функции с проследяване на здравословното състояние на организма.
В момента се разработват обезщетения в здравеопазването, предназначени да помогнат на служителите на Amazon да получат бърз достъп до здравни грижи. Това ще се случва без предварителна уговорка, в удобно за тях време и на предпочитано от тях място (дом, офис или виртуално). Amazon Care елиминира времето за пътуване и изчакване, свързвайки служителите и членовете на техните семейства с лекар или медицинска сестра. Това се осъществява чрез чат на живо или видео, с възможност за лични последващи услуги от регистрирано медицинско лице. Те могат да бъдат от имунизации до моментално откриване на стрептокок в гърлото.
Разширяване на услугите
Изглежда, че компанията е сключила договор с доставчик, наречен Oasis Medical. Това може да гарантира, че здравните условия относно служителите ще останат конфиденциални. Oasis е отделно юридическо дъщерно дружество на Amazon, компанията майка. Тя не е единственият технологичен гигант, който стартира собствени здравни клиники за служители, вместо да сключва договор с трета страна като One Medical или Crossover Health.
Apple например, има собствени клиники AC Wellness, които са базирани в близост до централата им. Но Amazon изглежда е предприела най-дълбокия ход в теле-медицината, който представлява пазарна възможност за 130 милиарда долара. Това би било факт, ако компанията разшири клиниката си отвъд услуги за собствените си служители.
За технологичните компании създаването на клиника представлява начин за тестване на нови здравни продукти във вътрешна лаборатория и за научни изследвания и разработки. Някои експерти предполагат, че това е и начин за контрол на разходите за здравеопазване. Така се предоставя и опцията за отваряне на нови пазарни възможности в области като управление на здравето на населението и здравни технологии. Amazon експериментира с нови продукти първо за своите служители, преди да ги разшири сред общото население.