

Застаряващият музикален плеър Winamp може да доживее още няколко години под крилото на не кой друг, а Microsoft — твърдят източници на TechCrunch. AOL, компанията която купи Winamp за 80 милиона долара през 1999, провежда преговори за продажбата му с технологичния гигант от Редмънд. Сделката ще включва и Shoutcast, онлайн радио услуга от създателите на Winamp, която също загуби популярността си с времето.
Не е особено ясно защо Microsoft би купил Winamp. Плеърът бе силен конкурент на Windows Media Player през годините, но с появата на iTunes и онлайн услугите на Pandora, Spotify и Rdio, той окончателно остана в забрава. Името му носи носталгични спомени за всеки, ползвал активно компютър преди ерата на Windows 7, прозрачните таскбари и социалните медии, а може би именно това го прави толкова ценен.
Дали Microsoft ще използва марката Winamp, за да вдъхне нов живот на Windows Media Player? Засега можем само да спекулираме, докато сделката евентуално не стане реалност.