

По време на среща с инвеститори, създателят на Facebook и изпълнителен директор Марк Зукърбърг обсъди как точно компанията има намерение да започне да печели от наскоро придобитата Instagram. Отговорът не е изненадващ: има големи очаквания приложението да носи приходи един ден посредством реклами.
„Кевин (създателят на Instagram бел.ред.) винаги е бил наясно, че създаваме Instagram за да бъде бизнес„, каза Зукърбъг. „Очакваме с времето да печелим много от приложението. В момента се фокусираме върху отпечатъка, който оставя Instagram и когато дойде времето, ще мислим за реклами“.
Услугата Instagram стана известна още преди Facebook да купи компанията миналата година. Изказването на Зукърбърг доказва за пореден път какви са плановете на социалната мрежа за споделяне на снимки (и видео), без да разкрива кога това ще се случи.

Въпреки, че повечето потребители не са фенове на рекламите, те ги толерират, защото услугата им се предлага безплатно. Всъщност единственият печеливш модел на социалните мрежи е чрез реклами.
Досега многократно се спекулираше, че Instagram може да стане платена услуга на основата на месечен абонамент, но Facebook не потвърди или отрече тази възможност. Ще бъде наистина изненадващо ако Facebook започне да таксува Instagram потребителите, дори за премиум функции, тъй като приложението вече е лидер в своя сегмент.