
Всеки един стартъп, който иска да успее да привлече инвеститори, трябва да може ефективно да представи своята концепция. Може новосформираният екип да има страхотни специалисти – графични дизайнери, програмисти и други експерти, но без ефективно представяне трудно може да се реализира една идея. Отговорността за успеха на стартъпа е на всички участващи в новото начинание, затова и е наложително той да бъде гарантиран. Представяме ви пет препоръки, които биха могли да бъдат полезни, ако се подготвяте за среща с първите инвеститори.
ВИЖ ОЩЕ: BLACKBERRY CLASSIC E НОВИЯТ СМАРТФОН С ОСТАРЯЛ ДИЗАЙН
1. Споделете повече за пътя, по който вървите
Трябва да можете да разкажете за всичко, което е свързано с услугата или продукта, които искате да създадете. Аргументирайте се на следните въпроси:
Защо създавате вашето предложение?
Защо сега?
Какво ви доведе до тази идея? – съветваме да не прекалявате по тази точка. Споделете за квалификациите и уменията, които придобихте по време на подготовката на проекта.
Как вашето предложение добавя стойност към живота на клиентите?
Какви предизвикателства срещнахте и как се справихте с тях?
Кое предизвика вашето внимание към това начинание?
Няколко смислени изречения могат изцяло да преобърнат колебливото мнение на потенциалния инвеститор. Добре подготвената реч може да ви спечели мечтаното финансиране.
2. Подгответе се
Упражнявайте да говорите пред огледалото. Подгответе вашето представяне, но и го запомнете добре. Записвайте се при всяка удобна възможност, за да свикнете да говорите за идеите си.
3. Не се саморедактирайте
Не се опитвайте да се поправяте при всяка грешка, учете се от тях. Когато става въпрос за технологии ние искаме всичко да е перфектно, но това не винаги се случва. Извинявайте се за допуснатите пропуски, защото така ще се научите на отговорност.
4. Възползвайте се от мотивацията
Само теоретичните приложения на един продукт или услуга едва ли ще създадат интерес у хората. Създавайте възможности за положителна промяна в живота на хората и улавяйте всяка обратна връзка. Това, което привлича хората, са положителните коментари за даден продукт. Питайте вашите потребители за тяхното мнение и го отразявайте.
5. Грижете се за вашите инвеститори
Използвайте всякакви методи, за да се рекламирате – сайтове, социални мрежи и онлайн общности. Бъдете добри не само с хората, които влагат средства във вас, но и с всички останали. Не забравяйте да благодарите на потребителите, които създават съдържание за да ви отразят.