
През 2018 г. онлайн магазините дори на малки пазари като българския следва да приложат някои техники, за да подобрят своите резултати откъм продажби!
В настоящата статия ще споделя с Вас някои от тези техники.
Но преди това – малко за мен…
Казвам се Кирил Йовев и съм основател на webselo.com. От 2006 г. се занимавам с уеб неща, а по-задълбочено в последните 5 години.
През целия период от 2006 г. досега много неща се промениха в уеб. Например – в началото изискванията към новите сайтове бяха далеч по-скромни – онлайн магазините се изграждаха с таблични шаблони, след което се появи GRID 960 системата, набрала огромна популярност, а пък на по-късен етап позиции спечелиха така наречените мобилни версии на сайтовете, най-често помествани на m.домейн-на-сайт.разширение.
През 2018 г. актуални са респонсив дизайните като напоследък се върви към нова тенденция – сливането на responsive & mobile APP и създаване на непрекъсваемост в потребителското изживяване и по-добро събиране на данни.
Защо това е важно за онлайн магазините?
Твърде важно е, защото, за да постигнем измерими резултати, следва да сме наясно с текущите технологии, или ако не сме наясно – да си намерим партньор, който е задълбочил в тях.
Преди всичко, при правенето на нов сайт следва да помислите много сериозно върху визията на мобилната версия. Вече около 60% от хората ползват предимно мобилните си устройства за сърфиране и общуване в уеб, тъй че, за да е конкурентноспособен бизнесът Ви, той ТРЯБВА да е мобилен!
Знаете ли, че търсачката Гугъл разполага с поредица от алгоритми и изкуствен интелект, класифициращ в отделен индекс класирането при мобилните търсения?
С подобни възможности разполагат и други сериозни играчи на пазара, в това число и социалните медии. Казано накратко –
БЕЗ МОБИЛНА ВЕРСИЯ НА САЙТА СТЕ ЗАНИКЪДЕ!
Обяснение как това влияе на продажбите: ако не е мобилен, сайтът няма да е удобен на потребителите, на тях ще им е трудно да го ползват под мобилни устройства, а това ще повлияе негативно продажбите Ви.
Нали не бихте искали това?
Сайтът Ви трябва да е БЪРЗ, МНОГО БЪРЗ!
БЕЗ БЪРЗ САЙТ СТЕ ЗАНИКЪДЕ!
Ако Вашият сайт се зарежда твърде бавно, потребителите ще го напуснат и ще отидат при конкурентите Ви, защото… вижте – това не е физическият свят, където трябва да караш 10 минути с колата, за да достигнеш друг търговски обект – в уеб си на един клик от продукта, който желаеш – просто трябва да потърсиш други възможности.
Ако сайтът на конкурента е значително по-бърз, естествено, че това подобрява шансовете на този конкурент да придобива по-лесно клиенти.
Погрижете се при разработката на Вашия сайт да си гарантирате, защо не и в споразумението по направата му, определени параметри, свързани със скоростта.
Ето колко е бърз google.com според собствения си инструмент.
Тук можете да тествате и Вашия уебсайт, а по подразбиране ще видите параметрите на Гугъл: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=bg&url=google.com
https://gtmetrix.com/ – също е полезен инструмент за проверка скоростта на уебсайт.
Сайтът Ви следва да спазва изискванията за висока сигурност, надеждност и коректност при обработката на данни
И в момента сайтовете, които нямат сертификати за сигурност, получават по-лоши резултати в класирането в Гугъл, защото не са осигурили защитена среда за клиентите си. Аз съм твърдо ЗА това – уеб ТРЯБВА да е по-безопасен. Ако Вие не сте загрижени за сигурността на данните на Вашите клиенти, понесете си последствията, и ще Ви замести някой, който е проявил съответната отговорност.
Проучете правилните ключови думи, които биха довели целеви посетители в сайта Ви
Една чудесна илюстрация:
Нека ги упоменем с авторство за картинката им: seopressor.com
Ако продавате дамски спортни обувки, нали не бихте искали в сайта Ви да влизат мъже, които се интересуват от мъжки официални обувки?
Необходимо е да филтрирате посетителите си, особено ако правите реклама в Google AdWords, където можете да разрешите или забраните на кои ключови фрази да се извеждат Вашите рекламни послания.
Ако сте нови в PPC, разберете как работи рекламата в Google AdWords и търговете там. Чрез AdWords можете стремително да увеличите Вашите продажби.
Имайте предвид, че колкото по-конкретна е потребителската заявка към Вашия сайт, толкова по-вероятно е потребителя да извърши покупка.
Да се върнем на примера с обувките.
Ако напиша само “обувки”, може да ми е скучно и да искам само да си поразгледам, хей така – такъв тип търсения са твърде широкоспектърни и не е рентабилно да рекламираме там, освен ако можем да покрием търсенията за всички видове обувки, или ако искаме да брандираме.
Но ако искаме по-добри резултати, можем да опитаме с… “червени обувки”. Но пак не е достатъчно добре – нека влезем по-навътре в продажбената фуния – “червени дамски спортни обувки”, така е много по-добре, да задълбочим още – “червени дамски спортни обувки цени”, така определено е по-добре, и да сложим още един.. филтър… “червени дамски спортни обувки Adidas цени” – тази последна фраза би реализирала значително по-малко посещения от “обувки”, но тези посещения биха били конкретни и целенасочени, и биха дали по-висок резултат!
Инвестицията в конкретна заявка е много важна за възвръщаемостта – това ще Ви каже всеки сериозен SEO оптимизатор – колкото по-конкретно и специфично, толкова по-резултатно.
Присъствайте в социалните медии
Парите са там, където са хората, а хората са във Фейсбук, Инстаграм, Месинджър, Линкедин и … няколко човека в Google Plus. Ако Вашия онлайн магазин не присъства в социалните медии, губите потенциал и продажби!
Прочетете този материал и разберете AdWords или Фейсбук е по-подходящ за Вас.
Разбира се, не е необходимо да присъствате във всяка от тях – пробвайте ги една по една и установете коя от мрежите Ви дава най-висок резултат.
Сякаш за България най-добре работи Фейсбук, тъй като там има огромен брой групи по интереси. Ето Ви пример с мен – две от групите, които съм създал, са за личностно развитие – едната, а другата – за планинарство.
Разговорите в двете групи са коренно различни – в едната си обменяме житейски опит, книги, литература и готини цитати, пропити с мъдрост, а в другата се занимаваме с алпинизъм, катерене на върхове и прочее.
Това са различни ниши, различни хора – Вие помислете в коя група са Вашите хора и НАТИСНЕТЕ ТАМ!
Правете РЕМАРКЕТИНГ!
Чрез ремаркетинг достигате повторно до хора, които вече са видели рекламите Ви. Така вероятността те да извършат покупка нараства драматично. Имайте предвид, че едва около 2% от посетителите на даден сайт купуват при посещението му от първия път – а какво да правим с останалите 98%? Кое е по-добре – да продължим убеждаваща комуникация с тях или да ги загърбим?
Впрочем, един чудесен инструмент за РЕМАРКЕТИНГ е РЕТАРГЕТИНГ.БИЗ – прочетете за него повече ТУК!
Не заливайте клиентите си с непрекъснати оферти за промоции!
Недейте да изпращате непрестанни сигнали от сорта на “Купи това”, “Купи онова”, “На Промоция” и прочее, и да пращате ежедневно мейли с “НЕВЕРОЯТНА ПРОМОЦИЯ НА ТАВА” – няма смисъл, това не работи добре!
Осигурявайте полезно съдържание на Вашите клиенти и така ще ги задържите. Не злоупотребявайте с доверието и търпението им, защото ще ги загубите.
Това бяха моите съвети.
Благодаря Ви за вниманието.
Впрочем, на раздяла закачам тук едно клипче, в което обяснявам какво е фунията за продажби. Предлагам Ви да го изгледате – все още е достъпно БЕЗПЛАТНО:
С уважение,
Кирил Йовев
webselo.com