social-media2

Изследователи на социалните мрежи са установили, че много често информацията в онлайн платформите може да бъде невярна и противоречива. Те публикуваха изследване в списание „Science”, в което описват своите открития. Желанието им за анализ на данните от социалните мрежи е породено от тенденцията през последните години за проучване на нагласите на потребителите през тези онлайн платформи.

ВИЖ ОЩЕ: Кои са най-подходящите подаръци за Коледа

Учените са установили, че е много трудно да се правят сложни обобщаващи тенденции и анализи, които да са достоверни. Те описват някои от проблемите в следните области:

    Различните социални мрежи привличат различни потребители. Pinterest, например, най-често се използва от жени във възрастовата група 25-34 години.
    Публикуването на данни от проучванията на социалните мрежи не винаги показва представителна извадка от всички потребители. Изследователите, които разчитат на тези данни, не са наясно с методите на филтрация и избор на потребителската група.
    Дизайнът на социалните мрежи може да продиктува и навиците на употреба. Например, липсата на бутон „не харесай“ в социалната мрежа Facebook, прави трудно проследяването на негативните нагласи по определени теми.
    Спамери, ботове и други негативни влияния се маскират като обикновени потребители. Когато те влизат в извадките и микрогрупите се нарушават правилата за съставяне на изследване.
    Учените често правят проучвания и за определени популярни теми. Това може да обърка реалните представи за тенденциите и нагласите на потребителските групи.

Резултатите от проведенто изследване съветват да не се доверяваме сляпо на изнесени обобщаващи тенденции и анализи от социалните мрежи.