

Малкълм Гладуел, авторът на няколко бестселъра, който промени как възприемаме успеха, представи неочакваните си открития за успеваемостта на гимназистите по света. В своята презентация за конференцията Zeitgeist Americas 2013, Гладуел показа как най-добрите училища не винаги са най-добрата среда за успеваемост на тийнейджърите. Напротив, в повечето случаи вторият или третият най-добър избор предполагат към повече усвоени знания и по-високи оценки.
[cquote]КРЕИ: Когнитивно разстройство на елитните институции[/cquote]
Гладуел нарича откритието си КРЕИ (Когнитивно разстройство на елитните институции). За да увеличите шансовете за успеваемост на детето си, той препоръчва да изберете онези гимназии, които иначе бихте сложили на второ и трето желание при кандидатстване. Това естествено стимулира детето да учи повече в среда, с която може да се идентифицира, защото хората спазваме тенденцията винаги да се сравняваме с останалите.
Всички ние оценяваме постиженията си на база на средата, която ни заобикаля. Затова, ако не се чувстваме като част от групата около нас, се чувстваме силно демотивирани и дори неразбрани. Което, от своя страна, води до по-ниски оценки и по-малко желание за успех. Всичко това е подкрепено от огромен обем данни, които можете да разгледате в долното видео.
Изводът? Ако детето ви харесва литературата, но не се справя добре с числата, математическите гимназии едва ли ще му помогнат много в бъдещото му развитие.