Tesla Motors докладват в своя блог вчера, че на пътя за първи път се е случила катастрофа с фатален край, по време на която е работел автономният Autopilot на компанията. Случилото се е станало на 7 май, с Tesla Model S във Флорида, а починалият шофьор е 40-годишният Джошуа Браун.
Катастрофата е станала на магистрала във Флорида, докато Браун е оставил Autopilot да шофира, както правят много притежатели на автомобили Tesla в момента. Явно шофьорът не е забелязал перпендикулярно-навлизащото ремарке, тъй като следи от спирачен път няма. Националната администрация по магистралите и безопасност на движението вече разследва случая.
Our condolences for the tragic loss https://t.co/zI2100zEGL
— Elon Musk (@elonmusk) June 30, 2016
Автомобилът Model S, в който се е намирал починалият шофьор, е минал под ремаркето, като се е ударило първо предното стъкло на Tesla-та. Най-вероятно това е довело до фаталния край, тъй като се споменава, че при удар в задната част на ремаркето, системите за сигурност са щели да намалят щетите.
Главният изпълнителен директор на Tesla Motors Илон Мъск уточнява, че в случая Autopilot не е намалил, тъй като е счел високата част на ремаркето за пътен знак. Радарът работи по този начин, за да избегне автоматичното спиране при преминаване под големи знаци над магистрали. В блог поста се споменава също така, че Tesla изрично е упоменала отворената бета версия на Autopilot, с която шофьорите се съгласяват. Макар възможността на автомобилите да шофират сами, техните водачи биват окуражавани да държат ръцете си на волана постоянно и да бъдат нащрек, тъй като има моменти, в които автопилотът може да не успее да реагира.
Отново по думите на Tesla, Autopilot е бил използван за повече от 210 милиона километра и статистически фатален край биха могли да имат катастрофи на всеки 150 милиона километра в САЩ и 96 милиона километра в останалия свят.