
„Младото поколение вече не гледа телевизия […] Света на социалните мрежи е телевизията на младите и те гледат по цял ден“. Това казва казва пред Forbes младият модел и икона в социалните мрежи Тван Куйпер (Twan Kuyper), когато е попитан кое го кара да се радва за настоящето. Ако името му не ви е познато, то това е може би защото не прекарвате достатъчно време във Vine и другите популярни мрежи за съдържание. Защо обаче той е толкова популярен и защо компаниите го търсят, за да прави постове за тях?
Тван е родом от Холандия, като в момента се подвизава в САЩ. Той е модел, но освен това преди време решава, че ще си направи Vine акаунт. За по-малко от година там той събира почти два милиона последователи, а клиповете му имат по 15 милиона превъртания. Като цяло съдържанието им може да бъде описано като комедийно, но не в това е цялата основа. Тван е част от все по-набиращата скорост общност на т.нар. „social media influencers“ – популярни в социалните мрежи личности, които използват тази си популярност за реклама на различни брандове и продукти. Може би „реклама“ не е точната дума, но в същността си е точно това.
В интервюто за Forbes Тван обяснява как компании се свързват с него чрез мениджъра му, след което на организирана среща всички заедно измислят как младата икона да поднесе продукта на своите последователи – чрез смешно видео, послание или по друг начин. Понякога компаниите имат свои идеи, друг път оставят Тван сам да измисли какво да заснеме. В сърцето на кампаниите обаче стои едно единствено нещо – тези видеа сами по себе си са реклами, но не изглеждат като такива. Това е защото, както Куйпер обяснява, той би сключил сделка само с компания, чийто продукти или услуги той харесва. Той не кара последователите си да вярват в компанията, а само им показва това, което сам е харесал.
Може цялата концепция да ви се струва странна и изкуствена, но във времената на социалните мрежи, когато персоналните идоли на младите са Instagram икони и гейминг YouTube-ъри, този тип реклама е напълно логичен. Дори вие най-вероятно следвате някой „social media influencer“. Дали това наистина е бъдещето на социалната реклама, само можем да гадаем.