Grown Sapphire touch screen covers are scratch-proof, the manufacturer claims.

Много потребители очакваха в последния модел на iPhone да намерят сапфирен екран, но това не се случи. Защо? Преди повече от година Apple се обърна към GT Advanced Technology, вече фалирала фирма, за да потърси от нея решение на проблемите с надрасканите и повредени екрани. Двете компании сключиха споразумение за решаване на този проблем, но скоро след подписването на документа започнаха проблемите.

ВИЖ ОЩЕ: ПРИЛОЖЕНИЯТА В APP STORE ВЕЧЕ НЕ СА ОБОЗНАЧЕНИ КАТО „БЕЗПЛАТНИ“

Първоначалната идея на Apple бе да закупи оборудване за производство на сапфирените елементи. Компанията преосмисли своите планове и реши, че ще купува готова продукция от GT. За съжаление изисканият обем от Apple бе непосилен, което доведе и до прекратяване на техните взаимоотношения.

Пораженията от споразумението на GT с Apple са доста съществени и те оказват значително влияние върху тяхната днешна съдба – обявяването на банкрут. GT Advanced Technology са наели над 700 души персонал, но те не са участвали в производствените процеси. Три дни преди подписването на сделката, компанията произведе близо 263 килограма сапфирени елементи, но те се оказаха неизползваеми.

Анализаторите смятат, че сделката с Apple е била фатална по няколко причини. Първата и най-важна е изискването на Apple за ниски цени и голямо количество, което не е било добре рализирано от GT. Втората е вземането на прибързано решение от страна на доставчика. Възможността да се работи с Apple, която може да осигури хиляди и милиони единици поръчки, е рядка и вероятно никой не би я изпуснал. Компанията е инвестирала в себе си огромно количество пари, за да се справи със зададените задачи, но в крайна сметка не е успяла с поръчките. След последвалия бакрут двете компании си разменят взаимни обвинения, но едва ли има невинен в този случай.

Това е пример за обещанията в този бизнес, които трудно могат да бъдат спазени. Жертвите, които GT са направили, са им коствали не само договора, но и целия бизнеса. Браншът вероятно си е взел поука и производителите вече ще са много по-внимателни, когато сключват договор с Apple или друг технологичен гигант. Не е ясно дали едно такова предложение може да подведе един партньор, но е ясно, че това може да бъде фатално.