
Употребата на приложения за съобщения, като Whatsapp, Viber и други, нарастват с всеки изминал месец. Комуникацията между хората започва да се осъществява все повече чрез тях, а не чрез възможностите на социалните мрежи, като Facebook и Google+. Според проучване на GlobalWebIndex (GWI) 83% от интернет потребителите имат профили в социалната мрежа Facebook, но едва 47% от тях използват активно уебсайта. Подобна е статистиката за Google+. 62% от потребителите на интернет имат профил в тази социална мрежа, а активните сред тях са едва 23%.
ВИЖ ОЩЕ: TWITTER ЩЕ СЛЕДИ КАКВИ ПРИЛОЖЕНИЯ ИНСТАЛИРАТЕ НА ТЕЛЕФОНА СИ
Данните се обясняват с факта, че специализираните мобилни приложения за чат добиха доста популярност и продължават да разширяват своя пазарен дял. Все повече потребители предпочитат да ги използват вместо функциите за съобщения на социалните мрежи. Проучването сочи, че потребителите предпочитат приложенията, защото са много по-ефикасни в работата си.
Нагласите към Facebook сочат, че потребителите с времето намаляват употребата на социалната мрежа, защото информацията според тях става „все по-скучна“. Предимствата на чат приложенията са, че те са безплатни, по-бързо се работи с тях, както и многото потребители, които ги използват.
Особено предимство е поддръжката на възможност за гласови и видео разговори чрез тях. Facebook преди време направи Meesenger отделно приложения, следвайки модела на популярните апликации, но това не успя да спре растящата популярност на WeChat (с 337 милиона абоната в Азия) и Whatsapp.