Националната администрация по безопастност на движението на САЩ (National Highway Traffic Safety Administration) пусна доклада си след разследването на първата фатална катастрофа с включен Autopilot на Tesla, която се случи през май миналата година. Според доклада, след масовото инсталиране на самоуправляващия софтуер в колите на Tesla Motors, катастрофите им са намалели с 40%.

NHTSA са анализирали данни от 2014 до 2016 година за автомобили Model S и Model X, като е включена информация за изминатия път и активираните въздушни възглавници.

Правителството на САЩ стигна до заключението, че докато софтуерите за управление на автомобилите като Autopilot помагат за намаляване на автомобилните катастрофи, те не трябва да се считат за заместители на водачите: “Докато автономните технологии непрекъснато подобряват изпълнението си в по-големи проценти от типове катастрофи, водачът не трябва никога да изчаква да се случи автоматично спиране, когато настъпва заплаха за сблъсък”, казват от Националната администрация по безопастност на движението.

Графика: NHTSA
Графика: NHTSA

Колкото до миналогодишната фатална катастрофа с Tesla Model S, в която загина 40-годишният Джошуа Браун, NHTSA изясниха, че Tesla и Autopilot нямат вина — водачът е имал може би около 7 секунди преди сблъсъка, за да предприеме действия по избягване на удара. С това те заключват, че никакви Tesla автомобили няма да бъдат изтегляни от пътищата.