Sale Shopping Tips

Търговците често пускат примамливи оферти, които не се ограничават само в предлагането на страхотни сделки, отстъпки в цените и лъскави опаковки. Някои от тях може да си служат с напреднали технологии за разпознаване на лицето, за да разберат какво харесвате и какво ще ви накара да изпразните своите джобове.

Чрез комбиниране на нови технологии за разпознаване на лицето и емоцията, както и старомодна рекламна психология, компаниите добиват идея как хората реагират на техните продукти оналайн, като например чрез реклами във Facebook, Vine или Instagram.

“Магическото нещо в използването на лицево кодиране е, че лицата не лъжат. Това е много прозрачно. И чувствата засягат решенията относно дадена покупка.”, казва Rada el Kaliuby, главен научен ръководител в компанията Affectiva.

Affectiva и други технологични компании са разработили методи, които разграничават настроенията на потенциалния купувач по отношение на даден продукт чрез следене на реакцията на неговото лице. За всичко това е нужна уеб камера, която да показва дали човекът е доволен, щастлив, недоволен, дали се усмихва самодоволно, дали е объркан или ядосан. Софтуерът може също така да каже дали нивото на сърдечната честота на човек се повишава или понижава чрез леки промени в цвета на неговата или нейната кожа.

“Емоциите задвижват аспекти от всекидневния ни живот, не само как си влияем взаимно, но и как взимаме решения за това каква къща или кола ще си купим. Не е изненадващо, че създателите на марки и търговците са заинтересувани от разбирането на това как емоциите влияят върху възприемането на дадена марка и лоялността към нея. Те се борят за това, типичният подход е просто да питат хората. Гледаш реклама и ги питаш дали са по-сколнни да закупят продукта.”, казва още Rada el Kaliuby.

Компании като Affectiva и Real Eyes продават своите услуги на фирми, които проучават пазара, които от своя страна работят за големите търговци на храни, дрехи и други потребителски стоки.