Протестите срещу кабинета „Орешарски“ продължават в столицата, след като над 10,000 човека излезнаха по улиците в петък и близо 20,000 се събраха в събота. Българите бяхме първата нация, която организира масов протест, използвайки новите хештагове във Facebook.
За четиридесет и осем часа, над 66,000 души потвърдиха присъствието си на събитието във Facebook, озаглавено „Не искам Пеевски за шеф на ДАНС!„, чрез което се координираха протестните действия в София и из страната. Но какво се случи с хештага в Twitter?
[cquote]50 туийта/час, достигнали до над 16,000 човека[/cquote]
Екипът ни проследи информацията за #ДАНСwithme в Twitter, за да измери неговите популярност и обсег. В събота, за период от осем часа (13:00 – 21:00), хештагът е видян от 7,075 повече потребителя на платформата (по 884 на всеки час). Средно 39 човека/час го публикуват.
За съжаление, хештаг опцията във Facebook е нова, затова липсва платформа за нейния анализ.
Използвахме услугата Topsy.com, за да разгледаме най-често споменаваните теми заедно с #ДАНСwithme в Twitter. Непредставените, промяна, България и Occupy Bulgaria са ключовите думи, свързвани с разговорите за протестните действия. Плюс името на Джордж Оруел.
Според анализ на Hashtagify.me (на снимката долу), сродни хештагове са #occupygezi, #sofia, #varna, #occupybulgaria (който се използва за разпространение на информация за протеста на английски език), #байтошолипсвашни и #нематакавадържава, както и останалите, които виждате.
Smart News ще продължи да ви държи в течение за начина, по който се използват социалните медии за разпространяване и дискутиране на протестите в интернет.