
Въпреки че не отговори на очакванията на повечето фенове на Samsung, нито пък достига продажбите на предшественика си S4, Samsung Galaxy S5 си е топ модел със солиден успех – просто летвата явно е вдигната вече твърде високо.
На американския пазар последният до момента флагман на корейците се радва на голям интерес и е сред най-продаваните смартфони тази година, като повечето проучвания го поставят на второ място веднага след iPhone 5S (Apple поне засега твърдо удържа първенството при хардуера).
Защо американците купуват Samsung Galaxy S5? На този въпрос се наема да отговори компанията за проучване на пазара Kantar, като посочва кои са основните характеристики, привлекли потребителите към флагмана според нейните изследвания.
Най-важна роля се оказва, че е изиграл големият 5.1-инчов Super AMOLED дисплей с резолюция 1080p – цели 67 % от закупилите Galaxy S5 са го посочили като причина за избора си. На втора и трета позиция се нареждат дългият живот на батерията и LTE възможностите, които са повлияли на над половината потребители. Като важни качества се отличават и 16MP камера, както и водоустойчивостта.
Най-значимата причина за пазарния успех на Samsung Galaxy S5 обаче се оказва не някоя от характеристиките на устройството, а майсторството в маркетинга на корейската компания. Над 60 % от закупилите смартфона са го направили, след като са видели реклама по телевизията, а повече от 40 % са се повлияли от реклами в интернет.