
Разделението между Inbox и Gmail е непонятно за някои потребители, затова си заслужава да се напишат няколко изречения за разликата между тях. Реално концепцията за Inbox не е нова, тя е от преди няколко години, но едва сега Google обяви приложението си. Разработката на самостоятелното приложение се е случвала сред служителите на компанията докато се разработи цялостна концепция.
ВИЖ ОЩЕ: Ревю на Samsung Galaxy Note 4
Доста възражения срещу някои от функциите са довеждали до ожесточени дискусии, дори в един от случаите ръководителят на екипа на Gmail приложението е изготвил презентация със заглавие „Вие не сте потребителите“ към разработчиците на Inbox по повод някои от техните идеи за дизайн.
Реално причината за създаване на Inbox е била ограничението и филтрирането на типовете електронни писма, които получават потребителите. Gmail може да филтрира писмата по подобие на традиционите пощенски кутии – на желани и нежелани (спам писма). Голяма част от желаните писма включват и абонаменти, рекламни материали и други, които понякога „избутват“ останалите писма. Организацията на пощенската кутия е по час и дата на получаване, но това не е достатъчно, според разработчиците на Inbox. Нужно е да се създаде система, която да обозначава и разпознава различните видове писма. Началните стъпки на това начинание бяха положени в Gmail, например, при поръчка от известен онлайн магазин системата автоматично отбелязва някои данни в заглавието на писмото.
Потребителите, които биха искали по-голям контрол и органиация върху своите писма, имат нужда от изцяло нова система за сортиране. Това не представлява цялата потребителска база на Gmail. Едва ли всички имат нужда от толкова сложна функционалност, затова и Google реши да създаде Inbox като отделно приложение.
Впоследствие се оказа, че не е много правилно да се ограничават ползвателите на новото приложение само към услугите на Gmail, затова се добавя и възможност за агрегиране и на други електронни пощи. Разделението между Gmail – за масовите потребители, и Inbox за по-напредналите, като че ли е най-правилното решение.