добрия интернет магазин

В последните години търговията претърпя драстични трансформации, като редица нейни представители насочиха вниманието си към онлайн пространството. Както за търговците, така и за потребителите, онлайн търговията става все по-предпочитан канал за осъществяване на покупко-продажба.

Дигитализацията на бизнеса е необратим процес, чието влияние ще се засилва и занапред. От това какво може да предложи търговецът на онлайн потребителите зависи дали ще оцелее. За да отговори на потребителско търсене днес, един електронен магазин следва да отговаря на 5 основни характеристики. Те гарантират, че бизнесът ще остане конкурентноспособен в днешната изключително конкурентна бизнес среда. 

Надежден хостинг и бързина на зареждане

Скоростта на зареждане на сайта има определящо значение за всеки един бизнес, позициониран онлайн. Електронните магазини са показателен пример в това отношение. Бавното зареждане на уебсайта влияе както върху потребителското изживяване, така и върху SEO оптимизацията му и последващото индексиране от търсачките.

Хостингът, наред с платформата за електронна търговия и нейната конфигурация, са двата фактора, от които зависи каква ще е скоростта на магазина. Доскоро се смяташе, че ако сайтът зарежда за повече от три секунди, то той попада в категорията “бавен уебсайт”. Според последни проучвания и мнения на експерти в екомерс индустрията, границата пада на една секунда. 

Ненадеждният хостинг, който влияе пряко върху скоростта на зареждане, струва на бизнеса висок процент изгубени клиенти, който води и до намаляване на печалбите.

Отлична SEO оптимизация

Търсенето по ключови думи и изрази е първата дейност, която правят онлайн потребителите, преди реализацията на покупка в интернет.  Добрата SEO конфигурация на е-магазина определя и неговия успех. SEO, като термин в областта на дигиталния маркетинг и електронната търговия, включва редица аспекти.

Тук бихме могли да споменем потребителското изживяване, скоростта, за която вече говорихме, мета описания, мета заглавия и редица други елементи. Изборът на платформа за изграждане на електронен магазин отново стои в основата на това дали магазинът ще бъде отлично SEO оптимизиран, логично и конкурентноспособен.

Функционална и дизайново издържана мобилна версия

Мобилните устройства придобиват все по-голямо значение в сегмента електронна търговия. Границата между мобилна и десктоп електронната търговия става все по-тънка, като прогнозите са, че в близките три до четири години тя напълно ще изчезне. Независимо дали покупката се прави във физически магазин, или в десктоп версията на е-магазина, тя обикновено започва с преглеждане сайта на търговеца през мобилното устройство (смартфон или таблет).

За целта е-магазинът трябва да предлага максимално адаптивен дизайн, който преди всичко е и функционален, независимо от това дали се преглежда на смартфона, или през лаптопа. В противен случай загубата за търговеца е сигурна.

Различни начини за плащане

Наложеният платеж остава предпочитан метод за българските онлайн купувачи. На този метод на плащане са се доверили 60% от е-купувачите у нас през 2020 г. 32% са използвали кредитни/дебитни карти, а едва 8% са направили банкови и/или мобилни разплащания. Това сочат данните от доклада за екомерс индустрията у нас през миналата година, изготвен от Българската Е-комерс асоциация.

Това обаче далеч не означава, че онлайн търговците не трябва да предоставят други възможности за разплащания в онлайн магазините си. Напротив, колкото повече методи за разплащане предлага магазинът, толкова повече клиенти може да спечели. Изхождайки от тенденциите в мобилните покупки, интересът към мобилните плащания също ще се повиши в следващите години.

Липсата на различни начини за плащане в е-магазина може да ви струва значителен отлив на клиенти.

Интуитивен и функционален уебдизайн

Днешният интернет потребител очаква да изпълни целите си по най-бързия и лесен начин. Интуитивният и функционален дизайн има ключово значение за това ще се задържи ли клиентът в магазина, или ще го напусне още в първата минута. 

Интуитивният уебдизайн има една комплексна цел. Той следва да е ненатрапчив, за да спечели посетителя при първата му среща с него. Впоследствие дизайнът е важно да осигури най-лесния път към осъществяването на покупка. 

Началната страница е първият досег на интернет потребителя с бизнеса. Това предполага, че именно тя следва да представя всичко най-важно от магазина. От тук става ясно какви продукти предлага магазинът, налични ли са, или не физически обекти на бранда. Ако да, какви са техните локации. Цялостният дизайн, както и Call to action бутоните от типа “купи” или аналогичните им, трябва да са видими и да насочват към покупка.

Продуктовите страници са другият ключов елемент от уебдизайна. В тях следва да са показани нагледно типът и моделът продукти, които могат да бъдат закупени. Тук е важно да се представи добра комбинация между текст и изображения, наред с призиви за действие.

Кратките и спускащи се менюта, наред с ключовите бутони, с които клиентът може да достигне до най-важните секции в сайта, са препоръчителни елементи по отношение на навигацията. Икони и визуални подсказки в навигационните панели значително улесняват работата на интернет потребителя в онлайн магазина.

Сподели
Предишна страницаАвточастите втора ръка – все по-търсени
Следваща страницаЗащо качествената екипировка е важна за ловците?
Технологичен журналист от 2012 г. със сериозен опит в отразяването на новини за софтуер, мобилни технологии, мобилни приложения. Има в активите си стотици статии по теми като 3G, 4G, 5G, приложенията за iPhone, Android и други популярни платформи, както и множество други сфери.