[caps]П[/caps]азарът за технологични продукти в днешно време си е цяло бойно поле. Компаниите се стремят по всякакъв начин да преборят конкурентите си, а това винаги е най-важното, но и най-трудното нещо. За да бъдеш конкурентноспособен, твоите служители трябва да притежават доста на брой качества. Отделно, всички техни идеи, вложеният труд и време, трябва да бъдат реализирани по най-добрия начин в името на успеха. Една от най-отговорните позиции във всяка технологична компания, като Toshiba, е тази на мениджъра. На него се възлагат някои от най-трудните задачи и той отговаря за тяхното реализиране. Всеки търси и изисква отговори именно от него, което означава, че мениджърът трябва да притежава достатъчно опит и знания. Аз също реших да потърся отговор на няколко въпроса от мениджъра на “Цифрови продукти и услуги“ на Toshiba за България. Вижте за какво си поговорихме с г-н Иванов:

 

[lquote]?[/lquote]Моля да се представите с няколко думи за читателите на SmartNews: каква длъжност изпълнявате, от колко време и в какво се изразява тя?

 

Казвам се Данко Иванов и съм мениджър „Цифрови Продукти и Услуги“ на Toshiba Europe за България. На тази позиция съм от 1-ви май 2011 г. – вече почти 3 години. Какво включва всъщност Цифрови продукти и услуги – това са преносими компютри, таблети и телевизори с марката Toshiba. Моята задача е да анализирам пазара на съответните продукти в България и да чертая стратегии за по-правилното позициониране на марката, съобразено със спецификите в страната. Или казано по друг начин, да избера такива продукти с марката Toshiba, които да отговарят в най-голяма степен на търсенето и нуждите на потребителите и на съответно най-добрата възможна цена.

 

[lquote]?[/lquote]Какво е да бъдеш главен мениджър на Toshiba за България? Пред какви трудности и предизвикателства се изправяте всеки ден? Какви са крайните цели, които се стремите да постигнете?

Предполагам моите колеги, отговарящи за други марки в областта на потребителската електроника, се изправят пред същите предизвикателства и трудности като мен: свиващото се потребление, нарастващата ценова конкуренция, в много случаи и нелоялна конкуренция, подвеждане на клиентите с некачествени, но евтини продукти, ниската покупателна способност на населението. Не на последно място, сложната политическа и икономическа ситуация в страната. Целите са естествено да предлагаме повече и по-качествени продукти, а съответно клиентите ни да остават удовлетворени и да продължават да избират марката Toshiba за в бъдеще. Целта е да поддържаме и подобряваме качеството на нашите продукти и услуги и мисля, че успяваме.

 

[lquote]?[/lquote]Какво е най-важното качество, за да си успешен в това, което правиш? Какво е най-важното, за да може крайният клиент да е доволен и да потърси отново продуктите на Toshiba?

Много важно качество според мен е постоянството и това да се стремиш винаги да подобряваш работата си. За Toshiba, като японска марка, високото качеството на продуктите и иновациите винаги са били и продължават да бъдат основен фокус и цел. Много е трудно, особено в ситуацията в България, да убедиш клиент, който има ограничен бюджет, да плати малко повече за по-добро качество, но мисля, че ние успяваме, защото потребителите ни вярват, а и резултатите го показват.

 

[lquote]?[/lquote]Кой е продуктът, към който бе насочено цялото внимание на Toshiba през 2013 година? Върху какво се фокусирате най-много, тъй като компанията има изключително богато портфолио?

За Toshiba всички продукти са важни и от еднакво значение. Целта на компанията е да предлага качествени и иновативни устройства както при преносимите компютри и таблети, така и при телевизорите.

 

[lquote]?[/lquote]Наскоро представихте и един от последните модели таблети – Toshiba Encore. Устройството работи с Windows операционна система, което е интересно, тъй като не сме виждали подобен продукт от компанията. Как се решихте да навлезете в бизнеса с устройства, които не са под Android OS?

Една от основните цели на Toshiba в областта на преносимите компютри и таблети е да предлага продукти с възможно по-широко приложение. Както знаете, масово таблетите, които се предлагат на пазара (Android базирани), се използват главно за забавление и много малко за работа. Encore може да се използва еднакво ефективно както за работа, така и забавление. С Encore вие слагате настолния или преносимия си компютър в джоба, винаги готов за ползване.

 

[lquote]?[/lquote]Печеливш ли беше този ход за компанията? Какви бяха трудностите, пред които се изправихте? По-лесно ли се работи с Microsoft, отколкото с Google?

 

Toshiba предлага и Android базирани таблети, но с Encore ние предоставяме по-голям избор и възможности на нашите клиенти. Трудностите са свързани най-вече с навиците на потребителите. Те все още трудно приемат подобен род устройства, базирани на MS Windows, но веднъж опитали, клиентите разбират какви предимства и опции имат тези продукти. Първоначалните резултати са оптимистични.

 

[lquote]?[/lquote]По-благоприятен ли е пазарът в България за Windows базирани устройства?

 

Бих казал, че пазарът в България към момента е много по-труден в сравнение със Западна и Централна Европа, че и дори някои съседни държави като Гърция например. Причината е все още големият процент потребители, използващи нелегален софтуер. Потребителите все още трудно приемат идеята, че трябва да плащат за легален софтуер, но причината за това до голяма степен е чисто икономическа – ниската покупателна способност. Все пак мисля, че последните години има сериозен напредък и в тази посока. Предимствата при използване на легален софтуер са много.

 

 

[lquote]?[/lquote]Какви са предимствата на Encore пред конкурентните модели с тази операционна система? 

 

Трудно ми е да отговоря с 2 думи, по-скоро ще са ми необходими поне 15-тина минути и нагледен материал….В случая Toshiba залага на своите партньори от Microsoft и Intel, както и на дългогодишния си опит и традиции в правенето на качествени високотехнологични продукти. Потребителите ще видят разликите с нашите конкуренти в процеса на работа.

 

[lquote]?[/lquote]Какво повече предлага Windows пред Android в света на таблетите?

 

Както вече казах Windows базираните таблети са с много по-широко приложение както за забавление, така и за работа.

 

[lquote]?[/lquote]За кои клиенти е по-подходящ Encore – бизнес клиенти или обикновени потребители? Кои са акцентите в Windows като операционна система, които бихте презентирали пред двата типа потребители?

 

Encore е правилното решение и за двата типа клиенти. За бизнес клиентите – наличието на MS Office пакет с изключително удобните и използвани Word, Excel, PowerPoint и OneNote, a за обикновените потребители – безплатният достъп до над 30 милиона песни, използването на Encore като втори екран за Xbox 360 или Xbox One.

 

[lquote]?[/lquote]С какви нови продукти ще ни изненада компанията през 2014 година? Върху какво ще се фокусирате основно – таблети или лаптопи?

 

Ще има приятни изненади както при лаптопите, така и при таблетите и телевизорите.

 

[lquote]?[/lquote]Кажете ни малко повече за т.нар. „добавена стойност“, която продуктите на компанията имат? Да вземем за пример гаранцията No Matter What? Какво целите с нея?

Toshiba винаги се стреми да предложи на своите клиенти нещо повече от прост хардуер, винаги има допълнителни екстри, които дават повече възможности. No Matter What Guarantee е доста подходящ пример. Целта е нашите клиенти да се чувстват по-сигурни и защитени. Да припомним за какво става на дума:

 

Защита при случайна повреда – на всеки може да се случи да изтърве, удари или залее своя лаптоп, но клиентите на Toshiba са защитени. Пострадалият лаптоп се ремонтира безплатно, а ако това е невъзможно, се заменя с нов аналогичен.

Защита при кражба. При доказана взломна кражба се дава нов аналогичен лаптоп.

Защита при загуба на данни. При възникване на този проблем Toshiba възстановява безплатно данните.

 

Забележка: гаранцията NMWG важи само за закупените в България лаптопи от оторизираните за това търговци. Важи за период от 1г. стандартно за всички преносими компютри с марка Toshiba. При желание може да се закупи разширение на тази гаранция.

 

[lquote]?[/lquote]Няколко финални думи за читателите на SmartNews и феновете на Toshiba?

 

Очаквайте по-хубави, по-качествени, по-интерeсни и по-разнообразни продукти с марката Toshiba през 2014 година!