Игралните конзоли продължават да бъдат популярни сред любителите на видеоигрите. Това далеч не е изненадващо, тъй като конзолите определят едно цяло поколение, което е отраснало с тях. Освен това, игралните конзоли „растяха”, развиваха се и се променяха с тези, които ги използваха, като днес те са задължителна принадлежност на всеки, който обича да прекарва свободното си време с контролер в ръка. На пазара продължават да се появяват нови и нови заглавия, които грабват гейминг любителите, а популярността на игралните конзоли сякаш не стихва. Дали това ще продължи и занапред обаче? 

 

Какво различава днешните конзоли от тези преди и от мобилните ни устройства?

 

За разлика от преди, днес игралните конзоли са доста по-популярни, защото разполагат с възможност за онлайн купуване на видеоигри. Това улеснява играещите, тъй като те могат да имат най-новата игра веднага. Освен това, конзолите са лесно преносими, така че всеки гейминг любител съвсем лесно може да носи най-новите и страхотни заглавия със себе си и да им се наслаждава, където пожелае. Факт е, че и мобилните ни телефони също са с нас навсякъде, но те не могат да заместят преживяването, а и не притежават тази възможност да възпроизвеждат едни от най-популярните гейминг заглавия, просто защото те не са предназначени за тях. Ако искате да играете Bloodborne, Call of Duty, Uncharted или пък Battlefield, то със сигурност вниманието ви ще бъде насочен към PlayStation и/ или Xbox

 

Какво е мнението на гейминг анализаторите и феновете на видеоигрите за бъдещето на конзолите?

 

Гейминг анализатори споделят, че в следващите пет години процесорите на телефоните ще бъдат достатъчно бързи и мощни, за да успяват без проблем да възпроизвеждат най-новите игри, като по този начин интересът към игралните конзоли ще намалее, а може би дори ще изчезне. 

Феновете на видеоигрите обаче не са съгласни с това – колкото и мощни да бъдат мобилните ни устройства, те в никакъв случай не могат да заместят игралните конзоли и да направят преживяването същото. Най-големите компании в гейминг средите,  а именно Sony, Microsoft и Nintendo, все пак се подготвят за този момент, за който предупреждават гейминг анализаторите. Те също смятат, че не е особено вероятно игралните конзоли да спрат да бъдат желани от потребителите, но въпреки това са наясно с евентуалните загуби, така че трябва да бъдат готови за всичко, с което бъдещето ще ги сблъска. 

С последните си модели Sony и Microsoft опитаха да променят коренно гейминг средите, както и изживяването, което ще предложат на тези от нас, които обожават видеоигрите. Дали това ще се случи е рано да се каже, тъй като бройките, както от PlayStation 5, така и от Xbox S/X, са ограничени и все още малко хора са имали възможността да се докоснат до игралните конзоли.

 

А какво споделят от най-големите брандове в гейминг средите?

 

От Sony и Microsoft твърдят, че това, което те започват да предлагат на потребителите в момента, ще промени изцяло начина, по който те гледат на видеоигрите и на преживяването като цяло. Голяма част от игрите, които предстои да бъдат пуснати на пазара за тези игрални конзоли, бяха обявени още преди самите конзоли да станат възможни за купуване, като предизвикаха фурор сред гейминг почитателите. Някои смятат, че това е огромен пробив, който ще промени гейминг средите завинаги, а други пък мислят, че това е по-скоро проба от страна на големите компании, за да проверят как точно ще реагират любителите на видеоигрите и дали ще си струва създаването на нови  игрални конзоли в бъдеще изобщо. 

С PlayStation 5 и Xbox X/S от Sony и Microsoft правят всичко възможно, за да ни доближат до преживяването, което имат тези, притежаващи настолни компютри. Разлика, макар и минимална, при всички положения ще има, но все още не можем да кажем дали ще е в полза на игралните конзоли, или ще бъде против тях. Със сигурност цената на една игрална конзола е по-приемлива от тази на един наистина мощен компютър, който да може да възпроизведе гладко най-актуалните заглавия, по-голямата част от които могат да бъдат играни и на конзоли. Както и досега, и за новите игрални конзоли ще има ексклузивни заглавия, които може би дори ще успеят да надминат успеха на Uncharted, Horizon Zero Dawn, Spider-Man, God of War или The Last of Us например.

 

Възможни промени при игралните конзоли 

 

Възможна промяна при игралните конзоли може да се появи, като тя ще се изразява в това самите конзоли да могат да бъдат подобрявани с времето, без да се налага да бъдат замествани с нови такива. Очаквано, а и съвсем нормално е това потребителите да не желаят да харчат още веднъж немалка сума пари за най-новата конзола, вместо да си купят лаптоп или настолен компютър, в което да бъдат сигурни занапред. Ако това се случи, при всички положения игралните конзоли ще имат голяма популярност още дълго време. Гейминг любителите ще бъдат доволни, защото ще имат възможността да се радват на най-новото, без да се налага да харчат пари за последната конзола на пазара.

Истината е, че всичко е в ръцете на компаниите, които произвеждат най-популярните игрални конзоли в момента. Sony, Microsoft и Nintendo трябва да направят всичко възможно, за да задържат почитателите на игралните конзоли. PlayStation, Xbox и Nintendo промениха изцяло представите за гейминга и със сигурност имат огромно влияние сред любителите на видеоигрите. Засега изглежда, че интересът към игралните конзоли няма да стихне, дори напротив – хората имат желание да се сдобият с най-новите модели, а игрите продължават да ни изненадват с истории и графики. Все още е рано да се каже дали PlayStation 5 и Xbox X/S ще отговорят на изискванията на феновете на видеоигрите, а именно от това зависи дали гейминг конзолите имат бъдеще, или не. Близките пет години изглеждат обещаващи, както за игралните конзоли, така и за гейминга като цяло, но дали това ще се случи наистина, предстои да разберем.

Сподели
Предишна страницаДистанционно безжично зареждане на Xiaomi
Следваща страницаУчените клонират застрашени видове
Технологичен журналист от 1999 г. (nauka.offnews.bg, сп. Икономика, сп. Enterprise, в. БАНКЕРЪ, в. Computerworld и др.) и предприемач от 2007 година. Съсобственик е на уеб медиите Smartnews.bg, Avtora.com, Newbusiness.bg и Teenews.eu, както и собственик на Pixelmedia.bg, Uchi.bg, Kreativen.com, Smartage.bg, Projectmedia.bg, Stroimedia.bg, Vsichkikoncerti.com и др. Партньор е в няколко стартъп начинания и други бизнес проекти. Начинаещ автор на фантастични разкази и запален фен на Pink Floyd, Led Zeppelin, StarCraft, Half-Life, Джей Джей Ейбрамс, Уилям Гибсън, Дан Симънс, Стан Лий и Майкъл Крайтън.