Продължавам актуалната тема за мъжката брада и стайлинг с едно интересно интервю, което направих с пичовете от The Barber Shop Sofia. Място, което лично аз посетих преди време, настроен леко скептично, защото ми беше за първи път, но все пак надъхан да изпробва нещо ново. The Barber Shop Sofia е супер приятно местенце в кв. Изток, което не само ще ви изпрати с перфектна визия, но и с добро настроение. Обслужването и хората не са като в обикновен салон, където жените са на власт. Тук си е мъжко местенце, където може да си говориш на мъжки теми и малко да избягаш от жена, деца, работа и всичко останало.
Но стига общи приказки. За да подплътя темата за мъжката визия и различните мнения по темата, реших да направя интервю именно с едни от най-добрите професионалисти в тази сфера у нас. Екипът на The Barber Shop Sofia знаят всичко за мъжката визия, в частност коса и брада, и сега ще разнищим темата за границата между „груб мъжкар“ и „метросексуален“.
Представете екипа си?
Жорката
Жоро е фризьор с над 20 години опит, работил през годините с всякакви стилове и тенденции при дами и мъже. Във времето разбира, че му доставя повече удоволствие да работи с мъже, защото с тях може да бъде себе си – да говори за мотори, да разказва мръсни вицове, да създава приятелства. И логично, с опита и духа си той става водеща сила в първите месеци от съществуването на The Barber Shop Sofia.
Ники
Ники е нежната част на екипа ни – с нея съотношението 3 към 1 изобщо не е в полза на мъжете.
Започва кариерата си като фризьор, но много бързо разбира, че да бъде бръснар е нейното призвание. Най-бързо развиващият се млад бръснар – за нея няма невъзможни неща и недоволни клиенти. Винаги усмихната, нежна и най-вече прецизна в работата си, независимо дали държи ножици, машинка или бръснач.
Котой
Котой е от Румъния. Завършва училище за фризьорство, но веднага му става ясно, че въртенето на букли и безкрайните сешоари не са за него. Тогава открива Barber Shop културата и тя става неговия живот. Работи на свободна практика в Букурещ в последните няколко години, докато не среща собствениците на първия Barber Shop в България. Взима решението да се премести да живее в друга страна, но да има възможността да стане част от изграждането и налагането на една нова култура в нея.
Кани
Кани е най-добър приятел на Котой, негов ученик и последовател в щуротиите от години. Логично, само няколко месеца след Котой и той става част от екипа на The Barber Shop Sofia. В Букурещ е работил като бръснар на свободна практика, оператор и режисьор, модел и… какво ли още не – изцяло творческа личност!
Нещо ново ли е „Barber Shop“ у нас? С какво повече се различава от фризьорката в квартала? Каква е разликата между „мъжко подстригване“ за 10 лв. и „мъжко подстригване“ в The Barber Shop powered by American Crew?
Не, Barber Shop културата не е нищо ново на световно ниво, не е дори за България. Няма да навлизаме в много история, но има доказателства за наличие на бръснарство още преди Христа. Това, което се развива и интерпретира днес по света и у нас, води началото си някъде от 19 в. – тогава barber shop-овете са начин за развитие на афро-американската култура и икономика.
Barber shop-овете по своята същност, да, са салони за красота
Но това, което ги отличава от салоните за красота/фризьорските салони е, че те са място за мъже, само за мъже. И всъщност това, което е по-ценно – там не отиваш само за да се подстрижеш, обръснеш или друго. Те са социално място, място за срещи, място да си прекараш добре, място да избягаш от жена си, от плачещото дете, място да изпиеш една бира и …
Именно това е разликата между това да се подстрижеш при нас и някъде „за 5 лв. с машинката“. Мъжкото подстригване е доста специфично само по себе си. Нашите бръснари са специализирани точно в това – използват различни методи, широка гама от машинки, четки, бръсначи и продукти.
За да не става прекалено самохвално, ще кажем, че със сигурност има достатъчно много фризьори в България, които могат да предложат същото качество и резултати като нас. Това, с което със сигурност сме уникални, и което прави истинската разлика, са мястото и екипът, от които идват духът и атмосферата!
В The Barber Shop Sofia не просто се грижим за външния вид на мъжете. Тук в рамките на час мъжете се смеят, създават приятелства с нас, с други мъже. Тук винаги се случва нещо ново, нещо различно. Тук инвестираме в преживяването, в това, освен да изглеждат добре, мъжете и да се забавляват, да си тръгнат с усмивки и поне за малко да са забравили офиса, дома, проблемите си.
Кои са трите неща, които трябва да знае всеки мъж, решил да пуска брада?
Първо, трябва да се въоръжи с търпение – брадата не расте за една вечер. Трябва да е търпелив и спрямо свикването на лицето му с новото състояние – сърбежа и т.н., но затова – решение в „третото“ 🙂
Второ, трябва да е подготвен, че ежедневният му ритуал за грижа ще се удължи. Много мъже си мислят, че пускането на брада ще им спестява време и усилия, но всъщност не е така.
И трето, трябва да е готов да инвестира в още продукти за лична грижа – за почистване на брадата, за хидратиране, за оформяне на брадата. Това са специалните сапуни или шампоани за брада, олиа за хидратиране, балсами за подхранване, гребени за ресане. Всичко това е абсолютно необходимо, ако иска брадата да изглежда добре.
Нека поговорим и за прически. Кои са ТОП 3 мъжки прически в момента и какво трябва да знаем за поддръжката им?
Има доста шорока гама стайлинги, които са на мода в момента. Можем да ги обобщим в една тенденция – модерна класика. Стайлинги, които са оцелели във времето, някои дори във вековете – Italian cut, executive director cut, side part pompadour, the pomp. Тези стайлинги за устоели на ритъма на модерните времена и технологии, като са се променили минимално, в посока по-голямата свобода на модерния стил, по-широко скроения мироглед на днешния бизнес. Такива промени са в частта преливки, които започват от по-къса коса, дори от бръснач, по-изсечени линии на подстригване и дори бихме добавили новите татуировки-дизайни по коса, които в момента се налагат.
Как се развива тази мода у нас? Сега ли е пикът или тепърва ще навлиза още повече? Какви нови тенденции може да очакваме?
Ако говорим за стайлинги, бихме казали, че тепърва се налагат тези тенденции. Конкретно в България се забелязва едноообразие на подстригването и стила, което ние отдаваме точно на липсата до момента на Barber Shop културата, на специалистите в грижата и стайлинга за мъжа. Една от нашите цели е тази – да образоваме българския мъж за новите тенденции и да разнообразим неговата визиия и стил. Колкото до какво следва –трябва да си сериозен моден експерт, за да можеш да отговориш на този въпрос. Тенденциите се определят на доста по-високо ниво в модата. Нашата задача е да ги следим и да ги въведем, веднага щом станат ясни.
Ако пък говорим за Barber Shop културата – със сигурност не е в пик, не предстои и налагане. По-скоро в момента се възражда, защото има много стари корени, дори и в България. И хората тук тепърва ще свикват отново с тази нова/стара тенденция. Какво предстои – появата на още много Barber Shop-ове, в много и различни стилове, и като цяло установяването им като отделен сектор.
Колко често трябва да се посещава Barber Shop? Може ли да се грижим за визията си и сами или различните стайлинги изискват професионална намеса?
На база това, което виждаме от клиентите си, обикновено мъжете идват между веднъж на 2 седмици и един път месечно. Но това със сигурност зависи от самия човек, от това колко бързо му расте косата/брадата, от самия тип на косъма и разбира се – от личното му виждане за честота на посещенията. Имаме и клиенти, които държат винаги да изглеждат безупречно, независимо от сезона и конкретната нужда – те идват всяка седмица. А имаме и такива, които идват всяка седмица, дори без видима нужда, просто защото им е забавно с нас.
Колкото до това дали може сами да се грижат мъжете за визията си – всеки мъж трябва да знае как да оформи сам брадата и прическата си. Но ако търсиш безупречна визия и професионален подход, определено е нужно да потърсиш бръснаря си и да посетиш The Barber Shop Sofia.
Кога визията на един мъж започва да става „too much“ и вече прескача границата? Как бихте коментирали понятията „груб мъжкар“ и „метросексуален“? Има ли разлика и къде е границата, която не трябва да преминаваме, за да не ни сметнат за пичове от „другия бряг“?
Да започнем от понятията – разликата между тях е доста ясна или поне е доста добре наложена. Обобщено, едните не полагат никакви усилия отвъд минимално необходимите за външния си вид, а другите (поне на база общо правило) полагат прекалено много грижа.
И сега, тук идва въпросът какво точно е „абослютен минимум“ и „прекалено много“. И отговорът е, че няма ясен отговор. И това не е политически коректна формулировка.
Има „груби мъжкари“, които обезкосмяват ръцете и краката си, и метросексуални, които не смятат за нужно да премахнат дори космите под мишниците си, а ползват тонове продукти за грижа. Няма формула, най-малкото защото всичко опира до собствената ти самоувереност и до колко се чувстваш комфортно със себе си.
Може би границата, която ние бихме сложили, е, когато прекараш повече от час пред огледалото, за да отидеш до магазина за хляб… Повечето мъже, независимо от ежедневния си рутуал, могат преспокойно, при нужда, да станат от леглото и да излязат в рамките на 10 минути. Ако за теб това е невъзможно, може би си прекрачил границата.
И границата отново е абсолютно субективна. Преминаването й не винаги означава преминаване на „другия бряг“. Защото да си гей изобщо не е въпрос на визия, на външен вид, на суетност или на времето, което отделяш за грижа. И това е всичко, което ще кажем по този въпрос, за да не изместваме фокуса.
Ще завършим само, че по-добре малко повече грижа, отколкото никаква
В момента предлагате доста интересни услуги, както и пакетни предложения. Какво можем да очакваме от The Barber Shop Sofia?
Амбицията ни не е да разширяваме менюто от услуги – настоящото ни портфолио е всичко, което по принцип предлага един Barber Shop.
Това, което ще е по-важно за нас, е да добавяме повече стойност за нашите мъже.
Изчакването да се превърне в планирано по-ранно идване. Клиентите да не планират 1 час от времето си, а поне 2, в които освен грижата да се включва и една бира, уиски, малко смях и т.н. Да имаме все по-интересни активности, които при посещение да дават допълнителни опции да се забавляваш.
От нас можете да очаквате все повече опции за добре загубено време
Все повече общи проекти ще имаме с местни творци, за да можем да предлагаме на клиентите ни различни и интересни мъжки продукти, като същевременно да подкрепяме местното творчество и производство.
Друга наша амбиция е The Barber Shop Sofia да даде сцена за интересни събития в София. В момента работим по реализацията на няколко вътрешни събития, които ще оповестим скоро. Но искаме да бъдем домакин на всичко, което би било интересно на нашите клиенти или е в полза на развитието на местната култура и общност.
Страхотен материал за едно страхотно място!
Comments are closed.