След информацията за случай на запалване батерия на електрическа тротинетка, Българската асоциация за електромобилност излезе с позиция, че според наличната информация от членовете на БАЕМ, сред които има и сервизи за електрически тротинетки, това със сигурност е изолиран случай, какъвто досега не е имало.

Важно е да се знае, че батериите на тротинетките имат множество нива на защита. На първо място самото зарядно прекъсва процеса на зареждане при засичане на проблем. На второто място платката, която регулира зареждането на батериите, също се изключва автоматично, ако е на лице каквато и да е заплаха. Освен това в повечето тротинетки е наличен и предпазител, който при евентуално късо съединение прекратява процеса на зареждане.

Въпреки това Българската Асоциация за Електромобилност препоръчва да се следват някои добри практики, които ще елиминират дори и най-малкия риск от запалване.

Пазете батериите от влага

Когато става въпрос за форсмажорни обстоятелства като овлажняване на батерията, последиците не могат да се предвидят и е възможно защитите да откажат. В частност влагата би могла да повреди батерията и да се случи запалване. Затова е от голяма важност батериите да не се зареждат, непосредствено след като тротинетката е била изложена на влага. А най-добре е тя изобщо да не се кара в дъждовни условия или в локви.

Колко дълго е включено зарядното

Не е добре батерията да се оставя включена в зарядното дълго време. Със сигурност не е добра идея да оставим тротинетката да се зарежда вкъщи и да излезем навън. Това е нещо, което мнозина знаят във връзка със зареждането на мобилните телефони, но подобна култура все още не е изградена и по отношение на други класове устройства, включително и електрическите тротинетки.

Не зареждайте батерията непосредствено след каране

Не е препоръчително също тротинетката да се зарежда веднага след като сме се прибрали и сме я управлявали. Това важи с още по-голяма сила, ако навън е било мокро.

Колко дълго батерията не е работила?

Друга лоша практика е да оставим една батерия на минимум в края на сезона и в продължение на месеци тя да не е зареждана. След това трудно можем да разчитаме, че тя ще е в добро състояние.

От кого си купуваме тротинетките?

Друг рисков елемент са некачествените производители на тротинетки и неоторизираните доставчици. Без значение каква е цената, ако сме закупили своята от подобен доставчик, рисковете са по-големи.

Българската Асоциация за Електромобилност припомня, че електрическите тротинетки си остават несравнимо по-безопасни в сравнение с автомобилите и статистиките за произшествията го доказват категорично. Сериозните инциденти с тротинетки са единици, докато жертвите на автомобилни катастрофи са стотици годишно, а ранените – хиляди.

И тъй като повечето водачи на тротинетки са слезли от колите, за да започнат да използват тези персонални превозни средства, това се отразява положително на сигурността по българските пътища, допринася за по-малко задръствания и за по-чист въздух в градовете ни.