National Geographic обяви, че „Преди потопа“ (Before the Flood), продуциран от и с участието на носителя на „Оскар“ Леонардо ди Каприо, с режисьор отличения с „Оскар“ Фишър Стивънс, продуценти Брет Ратнър и Джеймс Пакър и изпълнителен продуцент Мартин Скорсезе, е достигнал до над 30 милиона зрители в цял свят чрез ефирното излъчване и множество дигитални, стрийминг и социални платформи, превръщайки се в най-гледания филм на National Geographic за всички времена.

Филмът има безпрецедентна дистрибуция, като в началото бе показан първо на ексклузивни кино прожекции в Ню Йорк, Лос Анджелис и Лондон, а след това National Geographic Channel излъчи световната му телевизионна премиера на 30 октомври (неделя) в 171 държави на 45 езика. Филмът също така е свободно достъпен на различни дигитални и стрийминг платформи. Глобалното разпространение е част от постоянната ангажираност на компанията с темата за промените в климата.

До момента „Преди потопа“ е гледан от над 30 милиона зрители по света чрез ефира, дигиталните и социални платформи, включително 16 милиона зрители на National Geographic Channel в САЩ, Европа, Африка, Азия и Латинска Америка (САЩ – 6 милиона, Азия – 2 милиона, Европа – 6 милиона, Латинска Америка – 2 милиона), както има и над 7,2 милиона гледания в YouTube. Очаква се този брой да нарасне в следващите дни.

В допълнение към глобалното покритие, над 50 000 студенти са гледали филма на прожекции в САЩ. Осъществени са над 1500 частни прожекции в университети, религиозни институции и други организации.

Филмът регистрира повишен интерес в YouTube, Twitter и Facebook след премиерата си на 30 октомври и продължава да бъде тема на разпалени дискусии в социалните мрежи и в други много различни платформи.

„В National Geographic вярваме в силата на историите да променят света. С този несравним исторически успех в броя достигнати зрители с разпространението на „Преди потопа“ вече изпълнихме онова, което си бяхме поставили за цел – да покажем този важен и изключителен филм пред възможно най-широка публика в цял свят по всички възможни начини и канали“, каза Кортни Монро, изпълнителен директор на National Geographic Global Networks. „Извънредно горда съм, че успяхме да поставим проблемите на климата сред най-дискутираните теми в световен мащаб – особено в настоящия момент в САЩ, непосредствено преди изборите – и се надяваме да вдъхновим зрителите да предприемат конкретни действия, всеки по своя начин.“

Провъзгласен от критиката за „истински претендент за Оскар“ и определян като „помитащ, модерен, световно значим, със звезден екип и говорещ за неудобните истини“, „Преди потопа“ все още е достъпен свободно чрез редица дигитални платформи и социални мрежи. Сред тях са Natgeotv.com (за България: Natgeotv.com/bg), VOD/Video On Demand, MVPD сайтове и приложенията Nat Geo TV Apps (за iPhone, iPad, Apple TV, Roku, Android, Xbox One и 360, Samsung Connected TVs), iTunes, Hulu, YouTube, Facebook, Twitter, Amazon, Sony PlayStation, Google Play и други. Глобално дистрибуцията на филма е безпрецедентна за всички пазари по света.

Пълнометражният документален филм влезе в официалната селекция на филмовия фестивал в Торонто, Лондонския кинофестивал и Hamptons International Film Festival. Наскоро „Преди потопа“ беше излъчен и в Белия дом като част от събитието South By South Lawn на 3 октомври и в Обединените нации на 20 октомври, под домакинството на Генералния секретар на Обединените нации Бан Ки Мун и с участието на Държавния секретар на САЩ Джон Кери в специална сесия с въпроси и отговори. Освен това, филмът беше излъчен в близо 200 университета в САЩ и е показан или предстои да бъде показан в близо 1000 църкви и религизони институции чрез Interfaith Power and Light.

Както вече бе обявено, National Geographic си партнира с Rock the Vote and the Skimm, за да гарантира, че всеки, който е бил на прожекция на „Преди потопа“ в САЩ е регистриран гласоподавател и е информиран по темата.

before-the-flood-screenshot„Преди потопа“ представя зловещата действителност на глобалните последствия от промените в климата, както и действията на всички нас, индивидуално и като общество, които трябва да бъдат предприети, за да предотвратим катастрофалната гибел на живота на планетата. Служейки като предупреждение към гласоподавателите преди изборите в САЩ да гласуват за лидери, чийто приоритет са политиките, свързани с промените в климата, филмът също така разяснява и как реално можем да помогнем за спасяването на планетата. Ди Каприо интервюира водещи обществени личности както от развитите държави, така и от развиващите се, а всички те представят собствения си вълнуващ и прагматичен поглед върху онова, което трябва да бъде направено днес и утре, за да трансформираме икономическите и политическите си системи в природосъобразни институции.

Интервютата във филма включват президента на САЩ Барак Обама, бившия президент Бил Клинтън, Държавния секретар на САЩ Джон Кери, Главния секретар на Обединените нации Бан Ки Мун и папа Франциск, както и водещи изследователи от НАСА, активисти за опазване на горите, учени, обществени лидери и други личности, отдадени на каузата за спасяването на планетата.

Трент Резнър, Атикъс Рос, Густаво Сантаолала и Mogwai създават музиката за филма „Преди потопа“. За първи път в ролята на музикални супервайзъри, Резнър и Рос работят в тандем със Сантаолала и Mogwai за композирането на музика с обединяваща визия, а резултатът е саундтрак, издаден от лейбъла Lakeshore/Invada Records. Той е достъпен през Apple, както и през всички дигитални доставчици и стрийминг услуги. Можете да поръчате предварително и тройна винил версия на саундтрака тук: http://smarturl.it/BeforeTheFlood.

Филмът следва стратегията на National Geographic да предлага първокачествена програма, затвърждавайки лидерските позиции на компанията по отношение на съдържание, посветено на науката, приключенията и изследванията.