flickrtour1

На специално събитие снощи Yahoo разкри какво крие под завесата. След покупката на Tumblr, изпълнителният директор Мариса Майър доказа, че няма намерение да стои и да наблюдава как Google отнема потребители от компанията. На събитието беше показан редизайн на популярната платформа за споделяне на снимки, която се използва от хиляди професионални фотографи.

Новият дизайн на Flickr определено крещи „Модерно! 2013 година!“ – нещо, което липсваше на платформата досега. Но не редизайнът е ключовата промяна, която взриви медиите. Flickr променя условията за споделяне на снимки, като предлага на потребителите много повече пространство за техните снимки. Досега потребителите с безплатен профил можеха да качват само 300 мегабайта на месец, като на своята страница можеха да виждат само по 200 снимки от последните качени. За да качват неограничено снимки и видео, потребителите трябваше да плащат по 7 долара на месец. Тези опции вече не съществуват.

flickr plans

Сега на потребителите се предлага по 1 терабайт безплатно пространство за изображения и видео, като съществуват два платени варианта: Ad Free, който премахва рекламите за 50 долара месечно и Doublr, който удвоява пространството за 500 долара годишно. Съмнявам се, че на обикновените потребители няма да им стигне 1 терабайт.

С този ход Майър директно атакува Google, която наскоро обяви, че обединява пространството от GMail, Drive и Google+ и сега предлага общо 15 GB.

Аз определено съм влюбен във Flickr, така, че промените са добре дошли.