Близо година след като Tesla Model 3 дебютира на специално събитие в Хоторн, Калифорния, най-евтиният електрически автомобил на компанията най-накрая ще започне да бъде доставян до бъдещите си собственици. Това потвърди Илон Мъск в Twitter, като добави, че месечното производство ще се увеличава експоненциално до края на годината.

Официалнит пазарен дебют на Model 3 ще бъде този петък, като първите 30 предварително поръчани коли (поръчани още миналата година) ще бъдат лично предадени на собствениците си по време на събитие на 28 юли.

Както се вижда, този петък официално приключва производството на първата серия (Serial Number 1) Model 3 автомобили. Колкото до производството оттук нататък — Мъск споделя, че то ще се увеличава. Очакват се 100 бройки месечно до август, след което по цели 1500 през септември. До края на годината Tesla очакват да могат да произвеждат по 20 000 Model 3 коли месечно.

Изглежда прогнозата на Мъск, че ще успее да достави първите автомобили преди края на 2017 година ще се сбъдне. Не само това, ами по неговите думи Model 3 е преминал всички тестове за регулации две седмици преди планираното.

Model 3 е решаващ автомобил за развитието не само на Tesla като компания за масово-произвеждани автомобили, но и за електрическите такива като цяло. Сегашните два модела (Model S и Model X) са изключително скъпи и надминават 100 000 долара дори без кой знае какви екстри. Model 3 обаче има за цел да промени това. Без допълнителни екстри колата струва само 35 000 долара, като Мъск споделя, че това е най-добрата кола, която може да бъде закупена за тази стойност.

Още, Мъск споделя, че е направил грешка да позволи първите поръчки на Model X да имат възможност за добавяне на много екстри към автомобила. Този път нещата ще са малко по-различни. Бъдещите собственици на първите Model 3 автомобили ще имат възможност да изберат допълнително най-много какви да са гумите и какъв цвят да е колата.

“Трябва да кажа, че сме оставили първоначалните конфигурации на Model 3 много прости. Голяма грешка направихме с [Model] X, което е основно моя отговорност — в началото имаше прекалено много комплексност. Това беше много глупаво.”