SEO оптимизация

SEO кампаниите се провалят по различни причини, дори и в някои случаи, ако агенцията и клиентът правят всичко както трябва, SEO не успява да придобие положителна възвръщаемост на инвестициите, поради причини извън техния контрол. Това могат да бъдат изключително големи конкуренти или недостатъчен обем на ключовите думи. Но често причината кампаниите да се объркат са грешките, които агенциите и клиентите допускат по цялостното изграждане и следване на SEO процеса.

Липса на персонализиране

Когато една агенция се опитва да сведе SEO до строга формула, която може да се приложи към всеки клиент, всяка от нейните кампании се насочва по грешен път. Защо? Защото въпреки че може да съществуват прилики, няма две организации, които да имат идентични отправни точки за SEO кампания.

Ето два примера:

  • Времето за кампанията трябва да бъде разпределено въз основа на специфични за клиента фактори като конкуренция, съществуващ профил на обратна връзка и качество на съществуващото съдържание на уебсайта
  • Някои клиенти е необходимо да отделят около 50%-70% от бюджета за първите няколко месеца за технически поправки на уебсайта си, докато други клиенти изискват минимални или никакви поправки за техния уебсайт.

Лоша комуникация и отчитане

Тъй като SEO оптимизацията е техническа и сложна и има развиващи се най-добри практики, клиентите се объркват и разочароват, когато не разбират каква работа върши агенцията и как да определят дали техните SEO инвестиции носят възвръщаемост или не произвеждат никаква стойност.

Когато агенциите комуникират на технически жаргон с клиента или предоставят твърде схематични и подробни месечни отчети, разочарованието и несигурността на клиентите нарастват, докато почти неизбежно, те вземат решение да спрат кампанията.

Липса на търпение

Постигането на високо класиране е дългосрочен процес. Тъй като има дълга история на неуспешни опити за SEO оптимизация на системата, Google предпочита съдържанието на уебсайтове от домейни, които демонстрират постоянни усилия за създаване на висококачествено съдържание във времето.

Компаниите, свикнали с незабавни резултати от другите си маркетингови кампании, като например платено търсене за стартиращи фирми, нуждаещи се от незабавно привличане, и компании с нови домейни са особено податливи твърде рано да се откажат от процеса. Всяка организация, инвестираща в SEO, трябва да има реалистична времева рамка – средно около 6-18 месеца, преди да прецени дадена кампания.

Отношение „Конфигуриране и изоставяне“.

Въпреки че аутсорсването на SEO към компетентна агенция има смисъл, в предвид сложността и трудоемкостта на кампанията, изцяло безпристрастното отношение лишава агенцията от ценните знания и прозрения на клиента в индустрията.

Например една успешна кампания изисква създаването на ценно съдържание. Когато авторите на агенциите получат прозрения от клиенти относно въпроси, които са важни за техните клиенти и фините детайли на функциите и предимствата на това, което предлагат, новото съдържание ще бъде по-полезно, ангажиращо, убедително – и достойно за връзка.

Невъзможност за внедряване на съдържание и технически промени

SEO е дългосрочно предложение и спазването на графика е важно, за да се предотврати превръщането на дългосрочното във вечност. SEO агенцията би трябвало да поиска от клиента да актуализира уебсайта си с промени в съдържанието или да коригира технически проблеми, които пречат. Ако на клиента са необходими седмици или месеци, за да внедри промените, прогресът към по-високи класации се забавя или напълно спира.

Внедряване на значителни промени в уебсайта без участието на агенция

Уебсайтът е фокусната точка на една SEO кампания. Ако даден бизнес променя домейни, URL адреси, добавя или премахва страници или секции, мигрира сървъри или хостинг, променя CMS и т.н. без участието на агенция, тогава цялата SEO кампания ще се движи в обратна негативна посока.

Не експериментирайте със SEO оптимизация, доверете се на експерти с доказан опит, за да получите дългосрочни резултати.