
Миналата година със сигурност не беше една от най-успешните за Samsung. Корейската компания отчете сериозен спад в приходите, а в Китай тя е изгубила голяма част от пазарния си дял заради конкуренитите си Xiaomi и Apple, както и други местни марки.
ВИЖ ОЩЕ: HTC ONE M9 ИДВА С ПОДОБРЕНИЯ В КАМЕРАТА, ЩЕ ВИДИМ И НОСИМО УСТРОЙСТВО
Нови данни, идващи от CCID Consulting, най-голямата изследователска и консултантска компания в Китай, сочат, че през 2014 г. Samsung е изгубила 31.5% от своя пазарен дял в страната. През януари миналата година корейците се радваха на 20%, с през октомри 2014 далът на пазара за смартфони падна до 13.7% . Samsung все още държи короната в Китай, но това изглежда няма продължи още дълго, защото спадът продължава и през 2015 г. и скоро корейците може да отстпят първото място на някой от своите конкуренти.
През януари 2014 в Китай са продадени 356.2 милиона смартфона, а през октомври техният брой е паднал на 307 милиона, което показва, че е имало и свиване на местния пазар. Това може и да е една от причините за загубите на Samsung. Със силни позиции в Китай са Huawei, Lenovo, Coolpad, Xiaomi, Meizu, както и Apple, която доста навлезе сериозно на китайския пазар миналата година.
Според анализатори причината за положението на Samsung e, че компанията не е успяла да се адаптира към постоянно променящия се и динамичен пазар в Китай през 2014 г.