
Lenovo е изявеният лидер на пазара на компютри както за четвъртото тримесечие, така и за цялата 2013г. по данни на IDC и Gartner. За първи път в своята история Lenovo е номер едно на пазара за цяла една календарна година.
Според доклада на IDC доставките на компютри Lenovo през Q4 на 2013г. достигат дял от 18.6% от глобалния PC пазар спрямо 16.1% за Q4 през 2012г., което се равнява на 9% годишен ръст. Gartner отчита дял от 18.1% през Q4 на 2013г. спрямо 15.8% за Q4 на 2012г. или годишен ръст от 6.6%. Така продажбите на компютри на Lenovo за цялата 2013 възлизат на 53.8 милиона броя според данните на IDC, което бележи исторически връх в продажбите на компанията.
Янг Янкинг, председател на борда на директорите и изпълнителен директор на Lenovo, заяви:
Гордеем се, че Lenovo се превърна в изявения глобален лидер на световния PC пазар. Благодарим на нашите клиенти за подкрепата и гледаме оптимистично към бъдещето на надхвърлящата 200-милиарда долара PC индустрия. Продължаваме да постигаме по-добри резултати в сравнение с индустрията като цяло, като отчитаме стабилен растеж и на печалбите, и на маржа си. Успяхме да докажем, че на глобалния пазар на компютри все още има място за растеж, печалба и иновации. Уверен съм, че Lenovo ще продължи да постига отлични резултати, да се развива по-бързо от индустрията и ще се превърне в още по-силен играч.
Ние не само затвърдихме лидерската си позиция в PC сегмента, но и успяхме да се възползваме по най-добрия начин от разместването в сектора, като превърнахме Lenovo във водеща компания в PC+ бранша. Освен, че сме номер 1 на пазара на компютри, вече сме втори в PC+ сегмента на таблети и трети по продажби на Smart Connected Devices (компютри, таблети и смартфони) в глобален мащаб. Силното и постоянно представяне на основния ни PC бизнес ни даде възможността да инвестираме и да растем в нови направления.
Убеден съм, че с ясна стратегия, иновативни продукти, ефикасен бизнес модел и разнообразен глобален екип не само да станем водещия играч в PC Plus сегмента, но и да се превърнем в една от най-уважаваните технологични компании в света.
Финансови данни за Lenovo
(FY13/14 Q1)
- Иновациите при PC плюс продуктите и следването на ясна стратегия доведе до материализирането на новите възможности: оборотът възлиза на 9.8 милиарда щатски долара, което е увеличение с 13% за същия период на предходната година. Печалбата преди облагане е 265 милиона долара, като покачването на годишна база е с 30%. Чистата печалба възлиза на 220 милиона щатски долара, което бележи ръст с над 36% на годишна база.
- 16-о поредно тримесечие Lenovo демонстрира растеж на продажбите и печалбата с увеличаващ се марж.
- Продажбите на Mobile Internet and Digital Home (MIDH) устройства (смартфони, смарт телевизори и бизнес таблети) през второто тримесечие представляват 15% от общата печалба. Като миналата година процентите са били 8, а преди 2 години – 4.
PC+ производителност
- През последното тримесечие Lenovo доставя повече таблети и смартфони (14.6 милиона), отколкото PC-та (14 милиона).
- При смартфоните Lenovo затвърждава позицията си на 2-и доставчик за Китай и 4-и на глобално ниво.
- В Китай Lenovo затвърждава втората си позиция и при таблетите с Android.
- 19-о поредно тримесечие резултатите на Lenovo са по-добри от PC индустрията като цяло.