Lenovo

Ян Янкинг, главният изпълнителен директор на Lenovo, обеща да увеличи ефективността в компанията, но изглежда това означава намаление на персонала в нея. Lenovo ще съкрати 3200 служители, като това е 10% от работниците, които не отговарят за производството, както и 5% от всичко общо.

В имейл до служителите с приходите за първото тримесечеи, Янкинг отбелязва две големи предизвикателства за Lenovo. Първото е свиващият се пазар за персонални компютри, а второто е голямата конкуренция в лицето на китайски производители. Lenovo смята, че е нужно правилното структуриране на мобилния и корпоративния бизнес за бъдещ растеж.

По отношение на мобилните устройства главният изпълнителен директор обяви, че трябва да се увеличи положителния ефект от силните страни на Lenovo и Motoroloa, за да може да се отчете бърз разстеж. Янкинг също така заяви, че производителят ще се насочин към портфолио с по-прости и по-оптимизирани продукти, както и че техният брой ще се намали.

Целта на изпълнителния директор е да увеличи пазарния дял за PC-та на Lenovo от 20.6% до 30%, а междувременно да се намалят разходите. Промените ще бъдат изпълнени възможно най-скоро, но в писмото не се посочва детайлно кои позиции са в най-голям риск при съкращението.

Приходите на компанията за първото тримесечие възлизат на 10.7 млрд. долара, което е скок с 3% в сравнение със същия период за 2014 г. Печалбата обаче е падната с 51% до 105 милиона долара.

 

НАЙ-ИНТЕРЕСНОТО ОТ SMART NEWS